gummistövlar och scones

Lördag.
 
Frukost i soffan. Nyhetsmorgon (på play, vi orkade inte upp särskilt tidigt). På med jobbarkläder och ut i trädgården; plockade in möbler & annat i friggan, tömde krukor, fyllde trädgårdstunnan. Ekollon & fallna äpplen till förbannelse Och löv förstås.
 
Nybakade scones. Senare, till middag; potatisgratäng och toscansk biff (lövbiff för P). Så mycket bättre, Bad Moms och Laxbralla. 
 
Biffen var god förresten, rekommenderas. Den här alltså. 
 
Idag har jag träningsvärk i armarna. Har ätit scones och än så länge bara fått i mig en kopp kaffe. P lagar köksön som börjat knäa lite och jag spelar June's Journey (är nu på level 46) och ser på Dumma Mig (igen) på femman. 
Sofia:

Hmm vad är laxbralla?

Svar: Humorprogram på SVT Play. Allt är inte kul, men bitvis väldigt träffande och festligt. :)
Kattis

Sofia:

Haha jag trodde du hade nya laxrosa byxor😊

Svar: HAHA!! Nä, så kul ska vi inte ha! :)
Kattis

Kommentera inlägget här: