kul grejer och klänningar

Kul grejer denna vecka: 
  • Imorgon får jag hem en leverans från Jotex 
  • På fredag har jag tagit ledigt - jag och P ska checka in hotell över helgen (eller ja, fredag till lördag)
  • Idag har jag shoppat inte mindre än 3 klänningar, en från Lindex och två från H&M (ja, jag vill verkligen börja använda klänning mer!)
På Lindex hade jag lite bonus innestående och slog till på denna svarta med fickor och kort ärm. Den fanns tyvärr inte kvar i min vanliga storlek, men den är ju rätt lös i modellen, så det funkade med en storlek mindre - phew! (provade en storlek större än min vanliga också och det skulle nog faktiskt också ha funkat, men då blir den ju lite lösare).
 
På H&M köpte jag denna trikåvariant med trekvartsärm - fast i vinrött (hittar inte den på hemsidan).
 
...och till sist slog jag till på den här, en svart crêppad klänning med trekvartsärm med knyt. Denna sista är lite kortare dock, så den känns kanske mer som en tunika än en klänning kan jag tycka. Den kommer jag nog ha över byxor (eller vääääldigt täta strumpbyxor).
 
Hyfsat lika (dvs lösa i modellen, kan bara inte med plagg som sitter åt just nu.. figurnära är inte min grej...), men ändå lite olika (i ärmarna och så), så jag tror att jag kommer att använda alla. Den vinröda har jag faktiskt redan på mig. Försökte ta en bild men den blev kass, så ni får se dem på någon annan gång... (kanske).
 
ja, jag vet att jag köpte en klänning för inte alls länge sedan men den är ju v-ringad med vita detaljer, så den är inte riktigt likadan som dessa heller. och ja - nu är det färdigshoppat på klänningsfronten. 
Kommentera inlägget här: