rassel, tvätt & varma mackor

Fördelen med att inte dammsuga så ofta är ju att det rasslar gött i röret när man väl gör det. Ehh. Annars har jag äntligen gjort ett ryck i tvättstugan och tagit undan ren tvätt som har legat där inne forever and a day. Plus kört en tvätt med ett lass sängkläder som legat på sovrumsgolvet lite för länge. Passade även på att vika undan lite sommarplagg som jag inte kommer att använda de närmaste 6-8 månaderna. Dessutom har jag inventerat bland träningskläderna. Har ganska mycket träningskläder med tanke på hur mycket jag tränar... (noll och intet). Med detta har jag gjort ungefär 5 gånger så mycket som jag gjorde på hela dagen igår då jag hängde i soffan i pyjamas större delen av dagen. Gick blott 818 (!!!) steg på hela dagen och var inte utanför dörren på dagen (nej, det blev inga pepparchips trots extremt sug). Orkade heller inte laga någon mat, men P serverade middag i form av varma mackor i soffan på kvällen. Ja, jag brukar ta det lugnt på helgerna, men det var kanske lite extremt. Men jäkligt skönt. Idag har jag iallafall varit ute på altanen en sväng och konstaterat att det är soligt och fint men ganska kyligt.  
 
 
Kommentera inlägget här: