spadag

Igår gick jag upp hyfsat tidigt, käkade snabb frukost, packade ner baddräkt och necessär i min fjällräven totepack ropade puss&hej till P och knallade med ganska raska steg (lite sen) för att hoppa på pendeltåget mot stan. Lyckades tajma exakt samma vagn (ett dörrpar ifrån) där mina kompisar AJ och AW (som åkt från Bålsta) satt. Perfekt. Vi åkte in till city, gick upp Vasagatan och promenerade bort mot Clarion Sign och Selma City Spa där AW hade bokat dagspa åt oss. Jag och AW hade nämligen bestämt oss för att vi ville bjuda AJ på spa eftersom hon har det lite tungt just nu (utbrädhet/stress/skilsmässa). :/  Vi lyckades tajma en dag där hon orkade med en spadag (man vet ju inte alltid hur dagsformen är för någons om är utbränd). Vi fick badrock, handduk och tofflor, duschade, bytte om och gick vi ut och lade oss i den uppvärmda utomhuspoolen. Det var 14 grader i luften och ca 25 grader i poolen. Nice. Vi badade, bastade, babblade, bubblade och hängde i loungen i omgångar fram till strax efter klockan 13 då vi kände oss redo för lunch. Övervägde kort brunchen på Clarion Sign (Kitchen & Table) men bestämde oss sedan för att gå till Vapiano istället. Jag åt pizza med mycet vitlök på och hade den smaken kvar i munnen resten av dagen (men det var gott, så det var det värt). :) Efter dessert bröt vi upp och åkte hemåt. Var hemma strax före halvfem och var jättetrött (och hade huvudvärk*), så jag slängde mig på schäslongen där jag somnade och sov som en sten i dryga 2 timmar. På kvällen kollade jag senaste avsnittet av A discovery of witches och sista (buhuu) avsnittet av The Split. Hoppas det kommer en säsong 2 snaaart (2019 säger IMDB). Hann även se filmen Safe House på Netfllix innan det var dags att krypa till kojs. 
 
* hann inte dricka kaffe på morgonen och tog bara en kopp på spa:t så det var nog kanske lite därför... brukar dricka minst två koppar om dagen annars... 
Kategori: Livet Taggar: spa, tjejträff;
Kommentera inlägget här: