kaputtski

Får ni prompt om att köra den senaste programvaru/systemuppdateringen för er Samsung android - gör inte det! (särskilt inte på SG7). Min mobil (som funkade utmärkt innan jag försökte installera detta crap) är kaputt. Fick igång den hjälpligt efter flera timmars frusen skärm men funkar gör den inte. :/ Går inte att komma in i inställningarna (eller det finns liksom inga inställningar, trycker man på kugghjulet så får man upp "null"). Den funkar just nu med mobildata, men wifit går inte att slå på eller konfigurera. Plus att den ju nu (efter att jag provat allt) är fabriksåterställd. Har appar och sånt i molnet men detta vill jag ju ladda ner med wifi, och det går som sagt inte. Prutt alltså. P grävde fram en gammal HTC (med liten skärm) ur gömmmorna men i den ska det vara micro-Sim och jag har nano och inget att fylla ut med. Så har inget simkort i den men den går på wifit iaf.
 
Suck. 
 
Androidgubbe med kryssögon = inte bra...
 
min fd kollega och ex-chef jobbar dock på samsung (och såg mina frustrerade uppdateringar på instagram) så han ska kolla med experterna om det är stenkört eller om de kanske har någon oprövad "fix"... tror dock att jag (och P) i olika omgångar har provat allt som går att prova utom att ladda ner en re-set från dator (för det har jag ingen)....
 
Kommentera inlägget här: