mos

Igår skulle jag egentligen ha träffat min kompis A som har det lite kämpigt just nu (med sjukskrivning & separartion mm), men hon ställde in redan i torsdags pga att hon inte mår bra / inte kände att hon skulle orka. Istället bestämde jag hastigt med lustigt med M att vi äntligen skulle ta tag i den där shoppingturen på MOS. Sagt och gjort, runt 13:30 var vi båda på plats på Solna stations perrong och promenerade mot gallerian. 
 
Jag såg ut så här; i jeans från H&M, Tom's, randig tröja från Stadium och tunn kappa från Gina Tricot (fast kappan hade jag bara på mig när jag gick hem från tåget var ju rätt varmt på dagen). 
 
Det rosa bandet sitter kvar sedan jag senast använde kappan i höstas...
 
Här en lite bättre bild på hur hårfärgen blev efter fredagens frisörbesök också; 
 
Hur som helst. Jag och M hängde inne i MOS i 5,5 timmar (!!) och jag kom hem med blott en halsduk och två förpackningar svarta ljus. Vad har hänt? Har jag tappat shopping-stinger?! Hehe. Närå, men jag har ju handlat ganska mycket på senaste tiden, så kände inte riktgt att jag behövde något så det var kul att mest gå omrking och kolla. Plus att vi käkade sen lunch (på Max.. mmm.. gillade halloumi avokado-burgaren) och sen tog en fika också, så vi gick ju inte i affärer HELA tiden.. (bara nästan ;)).
 
Sen var jag smakråd också. M köpte en supersnygg svart kappa i herrmodell på Zara (som jag lätt hade kunnat tänka mig att köpa själv... fast jag har ju redan 4 svarta kappar (iofs kan jag bara ha 2 av dem, en är för liten och en för stor), men ändå)). Halsduken jag köpte hittade jag på Åhlens (Wera). Mjuk och gosig i härlig röd färg. ♥ Blir nog fin till min svarta kappa från Lindex. Myyys.
 
När jag kom hem hade P - som hade kört ljud på en liten festival under dagen - också precis kommit hem. Vi drack varsitt glas vin och kollade på tv, båda ganska slut efter dagens aktiviteter. Jag uppgraderade programvaram på min mobil och det gick bra. Puuuh. 
Kommentera inlägget här: