bra helg! (del 1)

I fredags jobbade jag sista dagen innan ledigheten och firade med en skvätt bubbel (prosecco natürlich) vid halvsju när jag stängt ner jobbdatorn. Slutade jobba en stund tidigare men sen skulle datorn förstås uppdatera och det tog en mindre evighet.. (ni vet "datorn kommer att starta om flera gånger"). 
Igår (lördag) vaknade vi till sol. Drack kaffe på altanen och grejade lite på altanen / i trädgården. Eller ok, P grejade, jag låg mest i soffan och bläddrade i tidningar...
Vid två kammade vi till oss och drog iväg på shoppingrunda. Jag såg ut så här i svart gammal topp från H&M, rostfärgade byxor från Lindex och sandaler från Ecco. Plus stora solglasögon som förhoppningsvis gjorde att man fokuserade på dem och inte på mitt hår som var ofixat (kammat ja, men inte mer än så). 
Första stopp blev Bauhaus där P skulle köpa några plastbackar till garaget (att ha prylar i då). Spanade efter trälådor att ha i hyllan på altanen men hittade inget vi gillade där. Kom i håg att jag sett trälådor på Clas Ohlson, så färden fortsatte dit. I samma område ligger In och Finn så vi gick in där först och hittade dessa. Gick ändå in på Clas för att jämföra men bestämde oss (mig) för att In och Finn's var bättre (snyggare) och gick tillbaks dit.  När vi var på Clas såddes en tanke om att vi nu kanske faktiskt är mogna för att sätta upp en paviljong på altanen. Ja, tanken har fått mogna ganska många år.. men inte förrän nu kändes det rätt. Dock kändes inte heller Clas-varianten helt rätt så vi åkte bort till Rusta för att se vad de hade att erbjuda. Inget i paviljongväg som passade oss skulle det visa sig. Däremot hade de rea på dynor till trädgårdsmöbler så jag slog till på 4 Sandhamn till matgruppen (som vi fram till nu inte haft några dynor till alls).  Vi har stolarna som heter Madrid som fortfarande finns i butik (även de på rea). Lämnade dynorna i bilen och kikade in på Granngården för att handla fågelfrö. Jag beställde nämligen ett par frömatare att hänga i äppelträdet för några veckor sedan, men hade inte hängt upp dem ännu eftersom vi inte hade frö. Tanken är ju främst att fylla dem på vintern, men lite extra krubb sitter ju aldrig fel så ville ändå ha lite frö i när jag hängde upp dem.  Bild från tidigare denna månad när jag nyss fått hem dem... (kunde inte välja färg vid beställningen men fick hem en rosa och en blå). 
Hade googlat oss till att IKEA har en hyfsat ny (ja, alltså den är märkt "nytt" men jag har inte hållit span så vet inte hur ny den är) paviljong i lagom storlek och prisklass och svängde in även där för att spana in den  - och har ni sett, den (Karlsö) uppfyllde våra kriterier så vi slog till! När vi kom ut från IKEA hade himlen öppnat sig. Regnet formligen vräkte ner. Typiskt! Bestämde oss för att inte vänta ut det (himlen var kolsvart så kändes oklart hur länge vi skulle behöva vänta) och trotsade blötan. Såklart hade vi ställt bilen ganska långt från utgången (det gör vi alltid).. Var genomsur när vi var framme vid bilen, men då skulle vi ju ändå bara hem, så det var ok. Väl hemma hade det slutat regna så vi gav oss i kast med att montera paviljongen på en gång. Hann hänga i loungemöblerna under den en lite stund innan regnet kom. Den höll tätt!
Belönade oss med onlinepizza (som vi åt inne). Gott! :P
Kvällen spenderades med Suits (Netflix). Såg de 6 sista avsnitten av Säsong 6 och kom inte i säng förrän vid 03:00. (P organiserade i garaget medan jag netflixade.. fast han gick och lade sig redan vid midnatt). 
 


Sofia:

Underbart. Lev och njut!

Svar: <3
Kattis

Kommentera inlägget här: