helgen som gått

Igår eftermiddag hoppade jag på tåget och åkte längst ut på pendeltågslinjen för att hänga med A och A. Hoppade av tåget vid fem och promenerade längst Stockholmsvägen till A's mamma (som också heter A :)), där kompis A bor sedan några veckor tillbaks eftersom hon och D har separerat / skilt sig. Vi drack ett glas vin tillsammans med mamman på en av husets tre (!) balkonger medan vi väntade på AW som kom hojande en stund senare. Promenerade ner till kinarestaurangen som ligger ett stankast från huset och satte oss på uteserveringen. Beställde in mat; kyckling satay för AJ, nasi goreng för AW och räksatay för mig (eller räkor satay som det stod på menyn). Väldigt gott! Ett glas rosé till det (det var inte lika gott). 
Betalade (eller AJ bjöd faktiskt, gulle!) och fick varsin lyckokaka. 
Gick tillbaks hem till A och hängde på en annan balkong i kvällssol resten av kvällen. Vid 23 bröt vi upp.j A hojade hemåt och jag promenerade tillbaks till pendeln och åkte hem. Hade messat och frågat P om han ville hämta mig, men han var för trött. Rätt tomt på tåget så det gick bra ändå. Hemma strax före midnatt. 
Idag har vi storhandlat, käkat glass och varit hos P's syrra och födelsedagsfikat (hennes yngsta fyller 9 imorgon - han fick 200 spänn). P's mamma var där också och berättade att hennes gubbe blivit ännu snurrigare nu. :( Det händer tex att han står och äter för att det sitter någon på hans plats... (någon som bara han ser alltså). 
Annars har jag mest hängt på altanen och läst bok (började på årets 13:e idag; denna). Plus sovit. Tydligen klarar jag inte att vara social två dagar i rad längre, så när vi kom hem från fikat sov jag på schäslongen i 2,5 timmar. 
När jag vaknade käkade vi middag och sen var vi ute på en kort kvällspromenad så att jag skulle komma upp i 10000 steg. Det gjorde jag. Nu är jag trött igen.. 
 
Kommentera inlägget här: