påsk, pioner, pizza, propp och ett oväntat samtal

Påskhelgen swishade förbi mycket snabbare än önskat. På söndagen lyckades vi ta det där morgonkaffet i solen på altanen på framsidan ("det där ser härligt ut!" ropade en av damerna i pensionärsligan som var ute på promenad) när hon gick förbi. Det var det! Inte tokvarmt, det var mössa och jacka (och tofflor!) på, men man kunde ändå känna solen värma lite. Skönt.
Helt andra bullar var det på måndagen (annandag påsk); då vaknade vi till SNÖ...! Alltså urk. Otippat? Absolut inte, men ändå såå oönskat. Så sjukt färdig med vinter nu... (det töade undan till eftermiddagen som tur var, men varmt var det icke...).
Aja, innan detta hann även jag pyssla lite i trädgården.. P var ju ute mest hela fredagen men då jobbade jag ju halva dagen och sen hade jag ingen ork att gå ut och greja, men på lördagen klippte jag iallafall ner den gamla vissna pionbusken och hortensian. Ser ju inte svinkul ut nej, men pionstoryn 2021 börjar NU.. ;)
Sen kom ju kylan och snön på söndagen, så jag hoppas att de klarar sig.. (att det blir en pionföljetong i år alltså).. Hann även under helgen (på lördagen) sätta lite påskliljor i en kruka på farstutrappan för att pigga upp lite. Hoppas även de pallar lite isvindar. 
Blommorna köpte jag på Blomsterlandet. Så här såg jag ut när vi var ute bland folk (på Blomsterlandet och Biltema).. snyggve. 
Annars hann jag promenera lite med stavarna och göra tortillapizza med zucchini. Plus kolla på ett par filmer på Netflix (Nighthunter från 2018 och gamla SWAT från 2003, gillade båda. :)) jo, även SWAT som är så gammal och som jag sett förut :)). 
Annars är denna veckas största happening att dr Lotta (från Hematologen) ringde igår kväll (från hemligt nummer, så ren flux att jag faktiskt svarade) - och meddelade att hon precis hade pratat med "koordinatorn" (vet inten vad för slags) och fått veta att vi som fått den typ av transplantation som jag fått (benmärgs pga orsak) faktiskt ÄR prioriterade (skall prioriteras) i COVID-vaccinationskön, så hon skulle skicka nåt till nån för att jag ska bli kallad. Oklart till vem hon skulle skicka och vad, ocn vad det innebär gällande NÄR jag ska vaccineras, men ändå.. (med andra ord är jag inte ett dugg klarare vad gäller när jag ev kan tänkas bli vaccinerad, men jag blev ändå lite glad över beskedet..). Veckans andra största happening var att vi hade en avloppsrensningsfirma här i går som fick köra "villapaketet" här hos oss.. Detta innebar att de spolade igenom kök, tvättstuga och toa (på nedervåningen).. Detta för att vi under ganska lång tid haft problem med att vasken i köket bubblar när diskmaskinen går och att vattnet inte riktigt velat rinna undan när man spolat mycket vatten i kranen. Vi har kört med vaskrensare och kokande vatten etc. men fettproppen som satt någonstans längre ner i systemet ville inte ge med sig, så P ringde in en lokal firma som kunde komma samma det. Bra bra!
Ikväll jobbade jag för en gångs skull INTE över. Istället ägnade jag kvällen åt att packa upp en MatHem-leverans (med lite andra matvaror än vanligt), sticka iväg och hämta ut ett instaboxpaket innehållande multivitamin och omega-3, promenera en extra sväng (utan stavar) när jag ändå var ute, och dessutom förbereda grötingredienser och rosta granola. Dessutom var jag med på ett Zoom-möte som inte var för jobbet (på jobbet använder vi bara BlueJeans och WebEx). 
 
Kommentera inlägget här: