hög midja

Trotsade regnet och begav mig till centrum för att lämna tillbaks ett par jeans som inte såg kloka ut på mig. 
 
 
Hade grävt fram mina gamla "relaxed" jeans från Lindex ur garderoben. Har av oklar anledning inte använt dem på ett tag, men de är perfekta "comfy" byxor och passar bra när man ska gå och kika lite i affärer (lätta att dra av och på om man skulle hitta något man vill prova).
 
 
Ja. Här är jag i provhytten på KappAhl. Provade - och köpte - ett par jeans (Hampton Republic 27) Det är 100 kronor rabatt på alla jeans just nu. Har aldrig köpt jeans på KappAhl förut, men någongång ska ju vara den första. 
 
 
Ganska höga i midjan. Det brukar jag inte heller ha. De ska nog egentligen sitta lite slappare, men jag tog en storlek mindre än jag brukar ha för att det inte skulle bli för fladdrigt i midjan. Känns som att de kommer att töja sig. Jeansen var belöning för att det gått rätt bra med viktväktandet denna vecka (man gör vad man kan för att peppa sig). 
 
Provade även någon slags blusjacka i polyester som jag tänkte kunde vara lite kul att ha i stället för kofta eller kavaj, men den såg verkligen inte klok ut på mig, så den fick stanna i butik. 
När jag kände mig färdig var det  nästan en halvtimme kvar tills bussen skulle gå så jag bestämde mig för att promenera de 40 minuterna hem. Det hade slutat regna och spruckit upp lite så jag förbannade mitt val att plocka ur solglasögonen ur väskan innan jag gick hemifrån.
 
 
När jag kom hem hoppade vi in i bilen och åkte tillbaks nästan hela vägen jag just gått för att handla något att äta. P var jättesugen på pizza så vi åkte till pizzerian. Jag valde en "klämma" (isbergssallad, tomat, räkor, ost, avokado och rhode island i ett pizzadegsbröd). Inte nyttigt någonstans (eller jo, liiite nyttigt, det var ju sallad och tomat i;)), men himmel så gott. Tur jag hade lite veckobonuspoints att spendera. :)
 
 
Annars har jag inte gjort så mycket. Kollat på TV och bläddrat i senaste numret av Elle. Gillar Twin Peaksmodereportaget jättemycket.. Eller kanske är det mest att jag gillar modellen. Så skulle jag gärna se ut. 
 
 
nu ska jag måla naglarna rosa. trivdes inte riktigt i det gröna. 
 
Kommentera inlägget här: