tabletter och biocheckar

Sov 9 timmar natten mellan måndag och tisdag. Ändå trött när jag vaknade. Zzz. Jobbade hemifrån. Promenerade en sväng på lunchen och hämtade ut mitt paket från apteket. En fjärde variant av imatinib*. Helt annan sorts förpackning och (gissar jag) tablett. Har inte öppnat förpackningen för gör man det måste man tydligen förbruka tabletterna inom 45 dagar (det är 30 i burken) och jag har kvar av mina gamla fortfarande. Har spontantbokat bio med M till imorgon (ja, igen! mest bara för att hon hade fått biocheckar som går ut imorgon). Är hungrig. Ska nog sova nu...
Dagens lunch (ungefär samma som igår) - toppad med pumpakärnor. Gott. 
* från början (sedan 2005 när jag började) hade jag ju Glivec, men sedan Novartis patent gick ut har jag alltså fått 3 andra varianter av Imatinibmedicin på mitt glivecrecept (tidigare Imatinib Teva, Imatinib Accord - och nu senast alltså Imatinib Stada).

timberlands och pumpakärnor

Hade faktiskt tänkt åka in till kontoret idag, det hade jag. Men så var det så himla skönt i sängen så jag tog ett snabbt beslut att ligga kvar en stund och jobba hemifrån iställlet. Är ju inte direkt som att någon saknar mig om jag inte åker in. Loggade på vid åtta ungefär, i sedvanligt rufsigt hår, osminkat fejs och mjukiskläder. Vid kvart i tolv bröt jag för lunch, bytte till andra byxor, snörde på mig skorna och stack ut på en uppfriskande 26-minuterspromenad. Ingen sol idag men ändå krispigt och fint. 
När jag kom in käkade jag matlåda; en halv blomkålspizza med squash & tomat (från igår) plus lite blandad sallad (gurka, babyspenat och röd paprika). 
Sen knegade jag på i ett par timmar till (ok, helt ärligt jobbade jag inte ihjäl mig idag.. kom typ INGA mail och varken chefen eller någon annan i gruppen hörde av sig... A i gamla gruppen pingade över chatten och ville ha hjälp med en grej, men den var enkel och gick fort.. annars pysslade jag med diverse admingrejer som inte var bråttom och uppdaterade mitt "year-end-performance" för 2017 med ett par saker som jag kom på nu efter att jag gjorde första uppdateringen förra veckan - ska ha möte med chefen om mina "accomplishments" på torsdag om det nu blir av...). Sen tog jag en kort paus för att fixa mellis. Fick bli ett äpple med lite keso och kanel. Plus en kopp snabbkaffe. Med mellanmjölk.
Vid fem när P kom hem stängde jag ner och så åkte vi på utflykt till Bauhaus (P kollade på verktygsvagnar), IKEA (jag köpte ljus och en korg) och ÖoB (P shoppade hårvax och raklödder). När vi kom hem var jag hungrig (igen) och då värmde jag nuggets som jag åt med spenat, sojabönor, keso och pumpakärnor. Och så en skvätt sweet chili sauce. MIcket micket mumzigt! (OJ, vad mycket mat sa P när han såg mitt fat.. men tricket är ju liten tallrik ;)).  P åt egen mat(låda).
Efter maten såg jag senaste avsnittet av Younger och nu tänker jag nog inte göra så mycket mer idag. Kollar med ena ögat på Anders knackar på. Är trött. Kanske sitter jag hemma imorgon med. För att jag kan. Och för att jag måste gå till apoteket och hämta ut ett paket.
 
första VK-dagen har gått rätt bra. men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är lite sugen på "något gott" nu

chia och kaffe

Då kör vi. Viktklubb dag 1. Programmet säger 1300 kcal per dag för min målvikt på minus 5.5 kg. Extrakilon som till största del sitter runt mage/midja (men även runt lår och i ansiktet). Eg är det inte så mycket vikten jag bryr mig om, utan mer antalet centimeter runt just mage och midja, för det är där jag märker störst skillnad jämfört med tidigare (för några år sedan). 
 
Minst 10000, helst 12000 steg per dag (som tidigare alltså), plus gärna lite styrkeövningar här hemma. Men jag ska försöka få ordning på kosten först innan jag sätter mer konkreta träningsmål. Få bukt med suget som gör att det slinker ner helt onödiga kalorier. Sluta äta bara för att jag är uttråkad. 
 
Tänker att jag sen, senare, kanske rentav skulle kunna träna lite i gymmet på jobbet när jag orkar åka in?! Kanske. Vi får se. Först kosten. Sen träna hemma. Och sen... (we'll see). Någon som har tips på bra träningsprogram för  nybörjare (som man kan köra hemma alltså) - säg gärna till. 
 
Till vår inbokade utlandsresa om ca 2 månader ligger första delmålet på -3 kg / -3 cm (mage). Nu gäller det bara att hålla motivationen uppe (även de dagar det känns motigt).
 
Dagens frukost: Chiapudding med blåbär, superflingor och rostade kokosflakes plus kaffe med mellanmjölk  (och vatten).
startBMI: 22,6. det är ok, men 20,6 (eller 20) skulle också funka. mitt MSL (läs om det här) däremot... inte bra (0,58). 
Visa fler inlägg