håret

Min "dröm" är ju att ha lite samma frisyr som jag hade häromåret, med längre fram och kortare bak (typ lite som Sanna Nielsen, fast ja, inte lika tjockt hår som hon, men samma typ av frippa). Dock så har ju mina hemmafärgningar och byten av hårprodukter under förra året pajat håret ganska ordentligt (och det var ju inte ens i bra skick innan.. :(), så just nu är det rätt kort fram mot ansiktet (pga har gått av) - och inte alls som önskat med lugg i käkbenslängd. Alltså känner jag att jag inte vill klippa så kort bak nu för då blir det ju inget hår kvar alls. Dagens frisörbesök bestod därför mest av att fix till färgen och jämna till längden lite grann (få bort "spretet" som uppstått pga trasiga toppar och för långt mellan klippningarna). 
 
Utkammat och ofluffat ser det ut så här bak nu.
 
Frisören tyckte jag skulle prova en Kerastase intensivkur för att boosta hårtillväxten, så jag köpte en. Håll tummarna för att den gör susen!
 
 
Så här står det om produkten på lookfantastic.com

Great for thinning or breaking hair, the Specifique Aminexil Force R from Kerastase is formulated with aminexil to improve hair density and reduce the rate of hair loss. Boasting 42 6ml sachets of the treatment, which contains gluco-lipid-gL to hydrate and shield hair from root to tip, this product is an effective and intensive anti hair loss treatment that is even loaded with Madecassoside Molecule-M to help reduce scalp irritation. - E.D

Directions for use:

- Apply 1 dose per day to dry hair or to towel dried hair. 

- Use for 6 weeks as an intensive treatment.

 
 
de där tofsarna bak i sidan av nacken kröp fram efter ett tag när jag kommit hem från frisören, men de har P nu rakat bort (på min begäran)
 
Iamtheloveliest :

Jättefin färg!

Svar: Tack! Hade gärna haft lite ljusare, men det får bli till sommaren (om håret pallar det då).
Kattis

Sofia:

Nämen hej Garbo;)

Svar: Haha, hej hej ;)
Kattis

Kommentera inlägget här: