all good

Idag gick jag från jobbet vid kvart över ett för att ta mig bort till KS/Thorax och fysiologkliniken. Det var dags för min "hjärtkontroll" a.k.a ekokardiografi Min doktor på blodmottagningen tyckte ju nämligen när jag var där senast att jag hade lite blåsljud på hjärtat (igen) och tyckte det var bäst att kolla upp det.
 
Undersökningen tog kanske 45 minuter och sen kom en överläkare in och kikade på resultaten och efter vad jag kunde förstå såg allt fin-fint ut (han kunde inte "se" några blåsljud) så jag kan andas ut (yey!) Fullständigt resultat kommer ju att gå till remitterande läkare (dvs min doktor på hematologmottagningen), så jag gissar att jag kanske kommer att få skriftlig bekräftelse sen från henne också. 
skönt iallafall att de inte hittade något alarmerande
 
ps: överläkaren trodde förövrigt att ljudet kan ha orsakats av att jagj har lite lägre hb (blodvärde) än normalt. det kan tydligen låta lite mer när blodet pumpas när man har lågt. låter rimligt. typ. (vad vet jag?!) :)
Kommentera inlägget här: