jobbahemmatorsdag

Jobbade hemma idag som sagt. Det gick bra. Skönt. Glömde dock att stå upp och jobba emellanåt (har ju investerat i sitt/stå-bord)...får försöka komma ihåg det imorgon. Glömde också att logga ut i tid, så jag jobbade en timme för länge... men jag tänker att jag kanske kan logga ut lite tidigare imorgonsom kompensation (förhoppningsvis inte lika mycket att göra då). 
Lagom till lunch kom P hem. Han hade flexat ut halva dagen. Vi hade inget kul att äta hemma så vi drog iväg för varsinn sallad. På min var det jättemycket ruccola som synes. 
En knapp timme senare var vi hemma igen och jag fortsatte jobba medan P lade sig på soffan för att ta en tupplur (mm.. rättvist ;)). P fascinerades förövrigt av att jag pratar så lite i telefon när jag jobbar. Hans jobbtelefon ringer ju HELA tiden, medan min bara ringde en gång på hela dagen. Sen pratade jag med min chef en gång också, på vårt vecko-1-2-1, men det är ju inte så mycket på en hel dag, 2 samtal. MItt jobb är mer mail/chatbaserat numera. Satt mer i telefon förut, tycker det är rätt skönt att slippa faktiskt. Pratar överlag väldigt lite i telefon (även privat). 
Kommentera inlägget här: