keeping faith & gula jackor

Ja, ja tror att jag nämnde tidigare att jag har sett brittiska dramathrillerserien Keeping FaithC More (utspelas i Wales och är riktigt bra). Såg sista avsnittet av första säsongen igår och mer än så (en säsong) finns inte på C More just nu. Eller alltså finns inte alls än, men imdb hintar om att det kanske kommer en säsong två. Det vore ju trevligt! Hur som helst; Faith's gula (regn) jacka är med genom hela serien och det är ju inte utan att man blir lite sugen på en sån (trots att jag väl egentligen inte klär jättebra i gult). 
 
Jag tror att det kanske är denna från Joulin; i "antique gold" och med randig insida i luvan. 
 
Tyvärr slut dock (fler än jag som gillade den tydligen, hehe).
 
Tycker modellen känns lite "Didriksons" så jag kikade lite efters såna också och hittade denna: 
 
Ingen randig luva dock.. men man skulle ju kunna matcha den med en randig halsduk eller tröja för lite samma känsla tänker jag. :) (fast ja, även denna är tyvärr slut.. iaf på Sportamore men man skulle kanske kunna beställa den här). 
 
Vill man ha en gul jacka i galon istället så finns den här; Daisy också från Didriksons.
 
Eller kanske den här från Petit Bateau / Zalando som också är fin (fast jag gillar de längre modellerna mer).
 
 
 fast jag har ju redan en rosa regnjacka och en blå parkas så jag behöver nog inte fler....
Kommentera inlägget här: