två gånger är en vana (hoppas jag)

Kommer ni ihåg i januari när jag köpte en step-up bräda? Nä, kanske inte, men det gjorde jag iallafall (inlägg här). Ja, jag köpte den. Men sen blev den stående i ett hörn i sovrummet. Så där som det kan bli. Kom mig liksom aldrig för att börja. Förrän nu, i förrgår. Helt plötsligt! P var iväg och riggade lampor i ishallen och jag fick ett plötsligt infall att dra igång ett nybörjarpass på youtube och bara köra! Ett kort enkelt pass, men när man är HELT otränad som jag så var det ändå jobbigt. Plus att jag hade brädan på för högt läge, så fick köra bitvis på golvet. Vänsterhöften krampade (inget ovanligt men jäkligt jobbigt/irriterande) och jag svettades som en gris, men jag gjorde det! En enkel början är ändå en början tänker jag. Sen stack jag ut på 5 km promenad. Hade tänkt gå lite längre, men det började regna så jag nöjde mig. Kanske dumt att överanstränga höften det första man gör...
Igår fick jag feeling igen och körde ännu ett pass. Justerade höjden på brädan och körde igång. Jag kör Jenny Ford's nybörjarpass på YouTube. I fredags detta; 
Hade tänkt köra samma igår, men råkade klicka mig in på ett annat när jag valde på mobilen och castade till TV:n i sovrumet. Det funkade lika bra (kanske till och med lite bättre), så det gjorde inte så mycket. Höften krampade igen och när det var som värst fick jag köra på golvet isf på brädan igen, men bara man håller igång och inte stannar så ger det väl något iallafall tänker jag. 
Min fitbit kände automatiskt av att jag körde "aerobic workout" i fredags. I går loggade den "elliptical" (crosstrainer). Vet inte om det är för att jag försökte köra lite med armarna också, haha. Aja. Den noterade att jag försökte röra på mig vilket ju är positivt! :)
Lite sugen på att köra igen idag - typ nu, men P är krasslig (snorig med ont i halsen) så han ligger och dunar i sovrummet där brädan står (och det är mest utrymme att köra), så jag får nog vänta... Vill prova detta pass också, men kanske får det vänta till nästa vecka (ser jobbigare ut än de andra); 
Om jag nu orkar hålla igång. Imorgon börjar jag jobba igen och en smygtitt i jobbmailen indikerar att det kommer att finnas att göra.. 😵 Ny chef, ny roll, nytt sätt att jobba. Känner att det är lite knepigt det här med att vara avdelningens kommunikatör som introvert. Men det är väl bara att kavla upp ärmarna och köra... (både med jobbet och med träningen)... Hade ju tänkt att jag skulle vara helt fit och snygg när jag börjar jobba igen men jag ser ut som vanligt... 
 
 
Åsa:

Åh, hade oxå tänkt vara fit och -5 kg mindre by now. Började bra i maj men sen hände nåt i juli. Tappade lusten, började tröstäta igen och vips hade jag gått upp det jag gått ner igen.

Blä, är liksom less på allt just nu. Mig själv, livet, alla lyckade människor på Instagram.

Svar: Precis, -5 kg hade varit toppen så att jag kommer i - och känner mig bekväm i - jeans igen var tanken, men icke. Började också bra, med att logga på viktklubb och allt men sen kom jag av mig... som vanligt. Mycket glass, chips, mackor och bubbel och inte alls så mycket promenader som tänkt.. :/ Själv är jag mest less på att behöva börja jobba igen. Trivs så mycket bättre med att vara ledig!
Kattis

Kommentera inlägget här: