bra helg! (del 2)

I går var det söndag och dagen inleddes som sig bör med frukost ute på altanen. I loungedelen i / under paviljongen. Lite kyligt, men blå himmel som ni ser. 👌
Mm.. helg-stylish! ;) (ser ut så här exakt just nu också faktiskt...)
Vid 11-tiden fixade vi till oss (jag bytte om ja) och hoppade in i bilen för lite "kompletteringsshopping"..  Första stopp In och Finn där vi köpte två små trälådor till att ha i hyllan på altanen.. (vi köpte ju en i lördags för att testa och det blev bra, så vi slog till på två till.. bäst att passa på innan de tar slut!). Därefter vidare till Clas Ohlson där vi hoppats hitta en likadan solcellsljusslinga som vi har under solseglet. Tänkte det skulle "binda ihop" matplatsen med lougedelen att ha en likadan slinga, men det blev tji, de är tvärslut.
Däremot slog vi till på en stor globlampa (+lamphållare) som vi tänkte kunde bli fin att ha hängade i mitten av paviljongen. Hade ju varit smidigt med solcell men P skulle ändå dra fram el (som drivs av solpanel tror jag), så...Hann med en sväng till Biltema också (alltid Biltema!) där P slängde i sig två korvar (varför har de inte veg.korv??) innan vi köpte en flagghållare (måste flytta fasadflaggan eftersom den står kamerorna men vill ha kvar hållaren där så vi köpte en till så att man ska kunna flytta flaggan om / när det behövs)...plus solrosfrön (att ha i den ena fröhållaren i äppelträdet.. i den andra hållaren har vi hampfröna vi köpte på Granngården). P satt kvar i bilen medan jag klapprade till Willys för att köpa ost och flingor (varför har de inte Pauluns Linsflingor på lilla Coop?!). Sen hem för att piffa altanen. P satte upp solpanelen (som stått och drällt på altanen ganska länge) på taket till friggan.. (tanken är att den ska driva gräsklipparen och nu då även belysningen i paviljongen) och jag hängde upp nya dropplampan. Det blev bra! Se bara! :)
Jag slappade en stund medan P grejade med.. ja, vad han nu grejade med. Vktigt att vila emellanåt ju! :) Där ser ni trälådorna också. Passar ju mer eller mindre perfekt i hyllan! Ser kanske inte svinkul ut men skönt med lite avlastningsyta och att kunna lägga ner "rappel" som man inte vill ska synas i lådorna. Skulle ju inte vara fel att ha lådor i mittendelen också, men det får isf bli efter lön... (om de finns kvar då..). 
Insåg dock när jag låg är att det saknades lite grönt! SÅ - vi drog till Rusta där jag shoppade en plastväxt. Ja, för jag tänker att jag vill ha något som är grönt hela sommaren och inte dör bara för att jag glömt vattna lite... En fejkbambu fick det bli, plus ett par slingor med murgröna, även de i plast. Och ja - jag vet vi har spenderat typ hela semesterkassan denna helg...MEN vi tänker att det är på altanen vi kommer att vara i sommar... eller vi hoppas det iaf, så förhoppningsvis är det ändå värt).  Åkte hem och piffade (igen).  Rotade även fram en en gammal ljusslinga som bara låg och drällde i en kasse i garaget. När vi donat färdigt belönade vi oss med varsinn drink;  aperol spritz för mig och öl för P.
Konstaterade att fåglarna verkar gilla mat och badplatserna i trädet (ja, rabatten ser förskräcklig ut.. har inte orkat ta tag i den än..), 
De långa spreten är ogräs (vallmo).. men jag har inte velat ta bort dem, för de blommar ganska fint av och till.. 
Efter fördrinken lagade vi varsinn stor form med lasagne; belugalasagne med västerbottenost för mig och vanlig (med köttfärs och mild(are) riven ost) för P.  Middagen intogs på altanen (förstås!) Båda nöjda, båda mätta. Plus för att vi fick 4 matlådor var (vilket är bra med tanke på att vi ju spenderat en hel del pengar denna helg!). 
Efter maten kände jag mig klar med att vara utomhus för dagen så jag gick in och plöjde några avsnitt av säsong 7 av Suits medan P slumrade ute på altanen.. Tittade till honom efter ett par avsnitt och då sov han gott.. dock hade det ju blivit lite kyligare, så jag stoppade om honom med en filt. :) Kolla mysigt! (soffan är inte riktigt gjord för att sova i men man sussar ganska gott i den ändå..) 
bra helg som sagt! 
 
Kommentera inlägget här: