stress, hibiskus och frissiga toppar

Status: lättretlig, ljudkänsllg och bara.. eh.. jättestressad. Har jag nämnt att jag längtar efter semester? Ja, jag har väl det... Trots ganska pruttigt väder just nu (svinkallt och mulet) skulle jag hellre vara ledig.. MEN det är bara 3 arbetsdagar kvar nu, så det ska nog gå. Förhoppningsvis blir det lite bättre till nästa vecka (vädret menar jag). P bjöd på lunch på donken idag och jag höll på att bli vansinnig av alla ljud. :/ (provade förövrigt veganburgaren (McVegan) - den var helt ok!)
I övrigt har jag fått kallelse tillbaks till vårdcentralen. Ska dit torsdag fm. Tydligen såg de något både i blodproven (stegrade njurvärden) och urinprovet (läckage av äggvita). Förhoppningsvis är det inget, men jag blir ändå lite stressad.. Senast jag var på läkarkontroll på vårdcentralen (inte förra veckan men innan det) - ni vet när jag sökte för att jag var trött och blödde näsblod (back in 1995) så hade jag leukemi. Eller just det jag var där en gång efter det också.. då hade jag rosfeber i foten... (det gjorde ont som satan). Fladdrade iväg lite nu, men poängen är att det alltid är något mer eller mindre allvarligt och det är lite tröttsamt. 
Ja, och så har jag ikväll för första gången testat att tvätta håret med Aleppotvål Jag provade den med 12% lagerbärsolja så här till att börja med. Jag läste i en blogg (här) att när tvålen löddrar ordentligt så är håret rent, och min löddrade direkt, men jag tvättade ändå håret två gånger.. mest för att det kändes rätt smutsigt när jag hoppade in i duschen (och för att vänja mig vid att tvätta håret med en hård tvål). Följde upp tvätten med surskölj på hibiskus (följde tipset med tesilen så det gick väldigt smidigt) - och ja, håret känns helt okej! Lite torrt i topparna (pga var evigheter sedan jag klippte mig) men jag hade i en droppe arganolja när håret torkat lite och det blev bättre av den lilla lilla droppen (vågade inte ha i mer pga tunt kort hår... vill ju inte att det skulle bli flottigt direkt!). 
Apropå arganolja förresten så gjorde jag eget (ekologiskt) värmeskydd till håret ikväll också. Har dock inte testat det ännu eftersom jag lät barret självtorka efter tvätten då jag inte skulle någonstans. Gick smidigt att göra iallafall. Till skillnad från hårgelen jag försökte göra igår... kokade nog linfröna för länge så det gick inte att sila.. Ska prova igen en annan dag. :)
 
Åsa:

Håller tummarna för att det inte är något allvarligt inför VC-besöket ✊🏻✊🏻✊🏻 Förstår din oro, jag hade oxå blivit ängslig för vad som kan tänkas delges med tanke på historiken men förhoppningsvis är det något som kan behandlas och justeras till ♥️

Koka egen hårgelé? My gaad, du går verkligen all in! Vad duktig du är, jag är imponerad 😀

Apropå VC. Måste oxå dit, har fått en härlig frodig varböld i bikinilinjen (ja, j-a ställe - preciiis i troskanten så det skaver duktigt) som bara växer så den måste snittas o tömmas. Så svårt att få tid nu bara, drar mig för drop in då jag vill att de är förberedda o inte bara skickar hem mig med vändande post o en värktablett typ. Huu.

Svar: Tack! <3 Haha, jaa, är nyfiken så måste prova.. :D Använder ju inte ens hårgelé annars men tänkte om den kanske kan ersätta vaxet jag använder ibland för att få styrsel i nytvättat hår... Men måste som sagt prova igen.. gick inte så bra första gången. :) Oh, nooo! Hoppas du kan få tid snart så du slipper obehaget! Sjukt jobbigt när det blir nåt precis i troskanten.. gör ju ont typ HELA tiden. :/
Kattis

Kommentera inlägget här: