hörde jag helg?!

Fy helv vilken dag. P har varit ledig och glassat omkring ute på altanen / tomten hela dagen men jag har jobbat som ett AS (inga klämdagar här inte...). Jag trodde ändå någonstans att det skulle bli en lugn och fin jobbfredag. Tji fick jag.. Ingen lunch och jobb till åtta. Plus dålig support på grejer jag tagit över så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Chansat vilt idag. Får se om det straffar sig. Superfin och varm dag och så har jag fått sitta på kontoret och mögla hela dagen. Tycker lite synd om mig själv faktiskt. Okej, jag tog ett kort avbrott mellan kvart över fem och sex men bara för att springa (well, flås-gå) till apoteket för att hämta ut Aranesp. Känner mig så jäkla sänkt hela tiden och insåg härom dagen att det gått fyra eller fem veckor sedan jag tog senaste sprutan så det kan vara så att mitt blodvärde har dippat. Hoppas nästan att det är så för annars vet jag inte vad jag ska ta mig till med tröttman och det obefintliga flåset. Orkar knappt GÅ. :( Aja. NU är det helg iallafall. P fixade grillad korv till middag  och nu sippar jag på en liten rosagindrink med frysta jordgubbar i. 
 
Me: Hörde jag helg? *waking up from work coma*
Åsa:

Det är inte så att du lider av blodbrist och järn? Då blir man jefligt trött, du behöver B12 och folsyra, plus ev järnspruta från läkare ♥️

Svar: Jo, jag får ju blodbrist av leukemimedicinen, det är därför jag sprutar aranesp och äter B12.. men sen hänger det ihop med transplantationer överlag har jag hört, man blir generellt tröttare liksom. Trött sedan -95... (fast lite extra just nu..)..😕 Vad var det för koll du var på?
Kattis

Åsa:

Jag var på ett holistiskt hälsocenter där man kan genomgå en hälsoanalys, jätteintressant men apdyrt. Såhär beskrivs det på hemsidan:

Vi gör en grundläggande hälsoanalys och samtalar för att få en fullständig och korrekt bild av hur du mår, en så holistisk bild som möjligt av dig och ditt välmående.
Vi använder system som mäter cellaktivitet i dina organ, din kroppssammansättning, vi evaluerar det kardiovaskulära systemet, metabola syndromet, LDL kolesterol, glukoskänslighet, insulinresistens, det autonoma nervsystemet, lymfsystem, magsäck/tarmar, lever, genitalia, skelett/muskler. Vidare ser vi avvikelser från det optimala vad gäller hormoner, signalsubstanser och mineraler, kroppens ph-värde och ev. inflammationer. Vi får även värden för kroppens totala homeostas vilken är av betydelse då den visar kroppens kapacitet till självläkning. Du kommer att se hela din kropps alla funktioner via grafik på skärmar. Vi har även möjlighet att se olika typer av mikroorganismer i din kropp som kan ligga till grund för ohälsa.

Man mäter med elektoniska instrument så du behöver inte klä av dig osv, men de var sjukt träffsäkra. De såg direkt att jag har blodbrist (jag har ju von Willebrands syndrom, inget jag sa till dem på förhand), sen kunde de se att jag har intolerans mot gluten (sköldkörteln hade börjat bli inflammerad), ett viss läckage från tarm till lever (även detta pga gluten), magnesiumbrist (trots att jag äter tillskott varje dag), och mot min sömnbrist har jag fått B12, extra stark magnesium och hampadroppar. Jag hade även extremt höga värden av noradrenalin och kortisol, så de frågade om jag var stressad över något... öööhh.. ja, jag är arbetslös och har noll inkomst... :o/

Svar: Spännande! Ingår det någon form av uppföljning eller måste man betala igen då för att se om deras rekommendationer ger effekt? Och märker du någon skillnad? Aldrig ens hört talas om hampadroppar, finns det på apoteket? Eller är det hälso(kost)preparat?
Kattis

Åsa:

Hampadroppar heter oxå CBD-droppar, det finns INTE på PK-Apoteket 😉 Det har ju cannabis i sig 😆 Det får köpas online. Det ingår ingen uppförljning annat än att de ringer en efter 3 veckor o då får man avgöra om man vill komma dit igen eller om man är nöjd. Jag tycker nog att det hjälpt m magnesium o B12, men visst... man kan ju utvärdera sig själv till evinnerlighet om man hade cash 🤷🏼‍♀️

Svar: Ahaa, ojdå! :) Har du provat dem? Eller nöjde du dig med magnesium och B12? Okej men det är ju ändå någon form av uppföljning att de ringer och stämmer av. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: