dortmund del6 (lördag)

Originalplanen var att vi skulle jobba lördagen (gårdagen) också, men när vi redan bokat flyg&hotell fick vi veta att lördagstestningen var inställd (suck). Orkade inte riktigt ta tag i ombokningen så bokningen fick ligga kvar som den var. I onsdags kände vi dock att vi nog ville boka om iallafall. Sagt och gjort. Hemresan blev lite längre med mellanlandning i Köpenhamn, men det var det var värt, för det var sjukt skönt att komma hem igår. 
 
Fredagekvällen slutade hyfsat tidigt för somliga och ganska mycket senare för andra. V skulle upp i svinottan för att flyga hem till Tjeckien, så hon och jag bröt upp någonstans runt midnatt. Herrarna satt kvar med sina öl (plus några öl till skulle det visa sig). Eftersom jag ändå var i säng i hyfsad tid så var jag på plats vid frukostbuffén vid 9 - tiden (lite trött efter några öl och drinkar, men ändå). 
 
 
Jag käkade i lugn och ro men U (som jag skulle ha sällis med hem till Arlanda) syntes inte till någonstans. Gav honom till 10, sen skickade jag ett mess mest för att kolla om han levde. Det gjorde han (*phew*). Han ringde upp (och lät inte pigg någonstans) & vi enades om att ses i repan vid 12 när vi var tvungna att checka ut (jag hade iofs redan förberett utcheckningen, men iallafall). 
 
Eftersom jag hade cirkus 2 timmar att slå ihjäl begav jag mig ut på stan för att kika lite. Hade ju inte hunnit se särskilt mycket eftesrom vi jobbade till 19 de andra dagarna... (jobbade till 19, käkade något och drack en öl eller två och sen gick tillbaks till rummet för att orka upp igen pigga och alerta nästa morgon). 
 
Shoppingstråket bjöd bland annat på Esprit, H&M och Vero Moda, så jag hade inga problem med att fördriva de där timmarna. ;)
 
 
Där är jag - hej hej!
 
 
Vid 12 - tiden styrde vi kosan mot Düsseldorf (varifrån vi skulle flyga hem med 16:25 planent). Vi var ute i god tid, men hade en idé om att kanske hänga några timmar i Düsseldorf city innan vi begav oss till flygplatsen för att återklämna hyrbilen och checka in. 
 
 
Det ösregnade dock där - och kön till parkeringshuset vi tänkt så i var bisarrt lång, så det slutade med att vi struntade i det hela och åkte till flygplatsen direkt (vi skulle ju tanka upp bilen och lämnna den osv, så väntan på flyget blev inte så överdrivet lång ändå).
 
 
Anslutningen i Köpenhamn gick himla smidigt. Vi gick bara av planet, promenerade några gater ner i korridoren och gick direkt på planet (boardingen hade redan börjat).  Var hemma vid 20 igår som sagt. 
 
nu är jag hemma en vecka och sen åker jag som sagt till tjeckien i en vecka..
 
 
Anna:

Det verkar inte som att Dortmund är en sån vacker stad direkt, mycket betong och tråkiga hus? Vad var det i Vero Moda påsen förresten?

Svar: Nä, det var ju inte den festligaste staden jag varit i direkt... känns inte som att man missar jättemycket om skippar att åka dit. ;) Har just skrivit ett nytt inlägg som berättar om vad det var i påsen (och annat) :)
Kattis

Åsa:

Var du inne på "69" nåt? Tittar på bild nr 6 :))

Svar: Haha, nä, skippade den faktiskt :)
Kattis

Maggish:

ahaa du åker till Tjeckien nästa gång, glöm att jag frågade hehehe

Svar: :)
Kattis

Kommentera inlägget här: