aw

Igår hade P och hans kompis N bestämgt sig för att mötas upp för en öl eller fem efter jobbet, så jag bestämde mig hastigt och lustigt för att krascha deras lilla aw. Oftast får de ha sina killkvällar för sig själva, men igår orkade jag inte laga mat, så jag hängde på. Var länge sen sist (och ja, jag var välkommen att göra så). Vi blev serverade god mat och dryck och när vi hade ätit klart kom P's kompis MW förbi en sväng också för att dricka en cola (eller två). Kändes nästan som back in 2007-2008, då hängde vi en del, vi fyra. Vi var till och med en del på det ställe där vi var igår, fast det har bytt ägare flera gånger sedan dess och är nu en mer renodlad restaurang (eller ja; lounge och matsal tror jag de marknadsför sig som), till skillnad från förr om åren när det var mer ett ölhak med livemusik (inrett med murriga färger och gamla böcker).
 
Jag käkade gös med sötpotatis/potatis/sallad/skagen/ruccolacreme och drack vin (och kaffe). Kanske inte den snyggaste uppläggningen man sett, men gott. 
 
 
Strax före elva slog den stora tröttman in för mig då så då pinnade jag hemåt och lämnade killarna att umgäs själva. (MW hade redan dragit då, för han skulle hem och piffa inför visningen av huset som han och to-be-ex-frun skall sälja.. visning söndag/måndag). 
 
 
jag kom hem, bytte till mysbralla, tvättade av sminket och däckade i soffan framför the matrix... (vaknade när p rasslade in dryga timmen eller så senare)
 
 
Kommentera inlägget här: