2014

Januari
Jag började även 2014 med en rask (?) promenad. 
Vardagsrummet hade fortfarande ful fondtapet och vi hängde i soffan en del. 
Vi fixade till hallen.
Jag målade om badrumsskåpen och kom fortfarande i mina klänningar. 
Var på tjejträff i min gamla hemstad.
 
Februari
Vi var med i en stegtävling på jobbet och jag promenerade på ganska bra. Såg en skoluppsättning av Cats. Den var inget vidare. 
Vi provade Linas Matkasse.
På jobbet firade vi AW som fyllde 40 och jag fick en "lattjolajbanlåda" av P i alla hjärtans-present.
Jag var i Tjeckien med N, U och T. Jag promenerade då också. 
Medan jag var borta började P måla om i vardagsrummet (taket vid fondväggen + fondväggen). 
 
Mars
När jag kom hem fixade vi klart i vardagsrummet. Målade resten av taket + de övriga väggarna. 
Käkade semlor
Alla tjejerna i gruppen på jobbet var på Golden Hits en kväll och jag var på mitt första besök på Hematologen på KS (har ju gått i Uppsala i alla år). Min nya doktor gjorde gott intryck.
UK-bossen var på Sverigebesök - utan riktig (vinter)jacka! Han gick omkring i kavajen. Eh. Burr. 
Vi byggde en köksö! (som P sen målade skivan på)
Jag åkte till Tjeckien igen.
 
April
Bodde in mig i rummet. ;)
Den här gången var jag i Ostrava med tjejerna (FA och AL). Jag tragglade på med morgonpromenaderna. 
Vi köpte nya utemöbler (från Chilli)
...och var hos Ps mamma och planerade en resa
Firade påsk, deklarerade och - åt broccoli!!!
 
 
Maj
Fixade i garaget. Köpte mjölkskummare (mycket bra investering förövrigt!)
Ute var det ljusgrönt och vi hade frysen full av glass.
Köpte gräsklippare
Hade sommarfest på jobbet (eller inte PÅ jobbet, men med kollegorna)
Var hos frisören och klippte håret kort igen. Investerade i leopardbrallor. :)
 
Juni
UK-bossen var på besök igen och bjöd på middag för de som ville (stämningen var INTE på topp eftersom vi blivit meddelade om att gruppen skulle bli RIF:ad (reduction in force))
Sprängningarna utanför kontoret fortsatte (flerfamiljshusbygge in progress)
Jag firade nationaldagen i hasbeens, leopardbrallor - och med att plocka liljekonvaljer. 
Vi grillade ganska ofta
Käkade jordgubbar och fick finbesök i trädgården. 

Var på kanalbåtssemester i England! 
Jag fyllde år och fick tårta både på jobbet och hemma. :)
Pionerna blommade (och fick komma in). 
 
Juli
Juli kom med värme, semester, nya glasögon och solstolar från K-Rauta.
Jag mötte upp M som fortfarande jobbade på sushi i stan. Vi var synnerligen välmatchade. 
P och hans bror vände på dörren mellan tvättstugan och garaget. Det var visst ganska mycket jobb. Jag hängde mest på altanen i tubtopp.
Vi var hos syrran på landet. Bastade. Åh. 
Köpte ett motionsband. Det var sjukt svettigt att gå på det (så jag gjorde tyvärr inte det så mycket). 
Drog till Budapest. Det var nice!
Fick ett ryck och möblerade om i sovrummet. Det krävde naturligtvis besök på IKEA. 
Var på bloggträff med bästa brudarna. ;D
 
... och började jobba igen. :/
 
Augusti
Augusti började bra (om man bortsåg från getingarna). Vi var på 50-års fest. Åt grillat.
Några dagar in i månaden blev det dock regn och tunnelbanekaos. Jag piggade upp mig genom att möta upp L och hennes lille son på lunch. Var sjukt länge sedan vi sågs, så det var mysigt. Kul att se henne som mamma. 
Och se - på eftermiddagen sprack det upp! :)
Jag och M var ute och dansade (P var med på förfesten)
Hemma såg det ut så här ungefär.
Jag och P firade 7 år tillsammas med att gå ut på byn och äta. Jag valde pasta. 
..och choklad. 
AL fyllde 40 så vi åt tårta (på jobbet)
Mina Docs fick komma fram ur garderoben och jag köpte ny mobil. 
I slutet av augusti var det dags för tårta igen. Denna gång avskedstårta. AW och TH som var de två som fick gå i RIF:en på jobbet hade avskedsfika. Deppigt. På kvällen var vi några som gick på Friday's och käkade. Vi hade tänkt gruppaktivitet, men vi blev bara sex pers. Det är ju en grupp iofs, men långt ifrån hela gruppen.
Jag plockade svamp (höhö)
och vi köpte nya högtalare till vardagsrummet (de hamnade senare i kök resp sovrum)
 
September
I september åt jag pizza och köpte nya höstskor (Dawn från Vagabond). Årliga kubbturneringen blev inställd pga att A's pappa hade gått bort. :(
Hemmavid piggade vi upp oss genom att gå ut och käka, rensa i garderoben och baka bullar... (rensa ut för SMÅ kläder och smälla i sig bullar låter ju som en rimlig kombo...)
Vi röstade
Vita converse var populärt på jobbet (fast när är det inte det)
Vi hade bytt chef och UK-bossen (samma "chefschef" som tidigare) var på besök i Sverige igen. Vi käkade middag på Ångbåtsbryggan.
Bakade björnbärspaj på egna björnbär och färgade håret. Det blev kallt. :(
Fick tråkigt besked från doktorn och var på bio med M. Vi käkade avskedstårta på jobbet igen (gamla chefen jobbade sista dagen den sista september).
 
Oktober
Oktober. Blött och kallt. Vi lyssnade på Symfoniorkestern. 
J-P Gaultier gjorde en kollektion för Lindex. Jag köpte en kjol. 
R:s hade nyöppnat och jag och P var där och käkade. Jag valde fisk.
En fin lördag var vi ute och cyklade. Det var najs. 
Vi gjorde ett försök att cykla på söndagen men stötte på patrull i from av "vägkon" (höhö)
Var på KS och tog de där extraproverna. Köpte en ny höst/vinterjacka. 
Hade kjol. Och leopardsneakers. 
I slutet av måndaden mötte vi upp gamla kompisgänget från hemorten för bowling och 40-årsfirande. Sjukt kul!
Fick bra besked från doktorn! Phew!
Den 31:a var det bara jag, M och C som var inne på kontoret och jobbade. Vi fredagsfikade så klart ändå. 
 
November
I november tjatade jag om mina grenhängare (byxor)
Blev tillfälligt rödhårig med hjälp av färgbomb 740
Var rätt nöjd med färgen även om den inte fastnade i utväxten. På jobbet tjuvstartade vi med julchokladen...
... och vi fick ÄNTLIGEN belysning på gångvägen bort mot vårt bostadsområde.
 
I centrum åkte julpyntet fram, men ute var det mest höst. Jag bakade goda muffins till fredagsfikat. 
Vi i trivselgruppen försökte fixa aw i hotellbar i stan, men typ ingen dök upp. Det gjorde inget. Vi fem som var där hade himla trevligt (fast blev liiite för mycket att dricka..)
Det blev första advent och jag bytte gardiner i alla rum och tände första ljuset. 
 
December
Den första december mötte jag upp P på centralen efter jobbet. Vi käkade på O'learys och promenarade till Cirkus för att spana in Alex och Sigges föreställning. Den var bra. 
Stockholm var pyntat och fint. 
Den andra advent köpte vi gran. Vi ställde upp och pyntade den på studs! Julgran är ju jättemysigt, så varför vänta resonerade vi. 
Jag pysslade ihop en stjärngirlang och "bakade" mozartkulor. 
Kulorna var till det årliga julfikamyset på jobbet. Alla bidrog med minst 2 grejer och vi hade SJUKT mycket gott att smaska på resten av året. 
Vi fick hem vårt nya badrumsskåp och P blev avtackad på sitt gamla jobb. 
Den 17:e december kom snön!
Men den försvann igen...
Jag pysslade och läste. 
Vår diskmaskin gick mycket olämpligt sönder dagarna innan jul. Som tur var hade vi en sudd pengar på "gem-kontot" så vi åkte raskt och införskaffade en ny. Den 23:e jobbade jag sista dagen innan julledigheten. 
Julafton firade vi här hemma hos oss med P's två bröder och pappa. Det var mysigt men jag saknade min del av familjen lite. 
Under julaftonskvällen kom det lite snö igen. :)
Vi harvade på med julmaten. Jag plöjde två säsonger av Banshee och det var rätt kallt. 
Fikade hos P's brorsa (N) och käkade middag hos P's mamma. 
Grannen hamnade i diket. 
Jag målade naglarna glittriga för nyår...
...en afton som vi spenderade hemma på tu man hand (som vanligt). 
 
(nä, det har ju inte hänt sjukt mycket spännande grejer.. men på det hela taget ett rätt ok år...)
 
 
God fortsättning!
 
Kategori: Allmänt Taggar: sammanfattning
Åsa:

Kul att få vara med på ett hörn ;)

Det är roligt att se ditt år såhär, känns som om tiden flugit fram!?

Svar: Ja, både ock.. Kan inte fatta att vi har bott i huset ett år redan, men samtidigt känns det som att vi alltid bott här? Och vissa grejer, som Englandsresan och Budapest känns så SJUKT länge sedan...
Kattis

Kommentera inlägget här: