havstulpan och förtroende

Det finns en - inte helt färdig - tanke om att montera ner den gamla soffan till tvåsits (alt bara schäslong) och ställa in den på "kontoret" när den nya soffan anländer (håll tummarna för att den passar så bra och är så beväm som jag hoppas!!!). Det gör den (alltså anländer) (med lite tur) i slutet av denna vecka (men vi får se). Om detta med gamla soffan skall kunna ske måste det till lite förändring. Lite har vi redan börjat. Det gamla jättelånga skrivbordet för två (tre) har monterats ner och ett nytt litet har införskaffats från rean på Jysk (detta). Jag sitter i stort sett aldrig där inne men P behöver en kontorsplats där han kan sitta och bokföra och så (han har ju eget företag ni vet).  Han har dessutom fortfarande en stationär dator (jag sitter ju bara med laptopen i soffan).
 
Om vi ändå ska hålla på och göra om så är det lika bra att göra det ordentligt; dvs måla tak & vägggar också. Vi är inte genomförtjusta i fondväggstapeten som sitter och de vita väggarna är rätt smutsiga (speciellt där de förra ägarna hade sitt skrivbord, där är det fula svarta märken på väggen). De vägghängda hyllorna som förra ägarna fick lämna kvar har vi konstaterat att vi nog inte kommer att använda så dem har vi nu tagit ner. Vi får se om de kanske kommer till användning på annat vis..
 
Anledningen till att vi inte tagit tag i rummet ordentligt ännu (under det senaste året) är att vi prioriterat annat (vardagsrum, hall, köksö etc) och dessutom att vi inte kommit fram till vilken färg vi ska ha där inne (om det ska vara helvitt eller med fondvägg och om i såfall vilken färg..) och så- naturligtvis - att vi bara inte riktigt orkat. 
 
Men nu - idag - fick jag ett infall och föreslog att vi helt enkelt målar hela rummet typ ljusgrått. Det gick hem och därmed åkte vi hastigt och lustigt och inhandlade nio liter grå färg (havstulpan). Ja, det blir iallafall snäppet ljusare än fondväggarna i hall / vardagsrum där vi målat med klippa.
 
P var tvungen att åka iväg och rigga en jobbgrej och lämnade mig här själv med rummet (hehe) - efter att ha hjälpt till att montera ner vägghyllorna. Jag har tömt, dammsugit och tagit loss golvsocklarna och nu tänkte jag börja tvätta... planen är att måla tak och taklister och spackla väggarna ikväll så får vi måla imorgon (om vi orkar.. jag var ju helt död efter en HALV dags arbete igår, så oklart om det kommer att finnas ork). 
 
 
 
visst känner man att man har sin partners förtroende när han lämnar huset med orden "bli nu inte skitförbannad och sätt hammaren i väggen - det blir så mycket att spackla då.." 
 
(eh, bli skitförbannad? för att något inte funkar? jag? har ju aldrig hänt... eeeeh)
 
Maggish:

nå satte du hammarn i väggen? =) blir nog jättefint där. Lycka till! förresten vad duktig du är som renoverar o donar själv. impad.

Svar: Hehe, nää, men hann bli rätt irriterad på att golvsocklarna satt med typ decimeterlånga spikar.. ;)
Kattis

Kommentera inlägget här: