1995

En 20 årsdag för snart 20 år sedan. 

Midsommarafton. Juni. 

I april hade jag fått leukemibeskedet (kml) och i september skulle jag transplanteras (bmt), strålas och cellgiftas.

En sommar att leva. En sommar att festa med vänner. En födelsedag att fira. I klänning från indiska och nytt halsband.

Kategori:
Åsa:

Kändes det så där och då, att det var en sommar (kvar)? Måste ha varit gräsligt att få ett sådant besked, svårt att greppa föreställer jag mig?
<3

Svar: Jag vet inte... tänkte nog inte så HELA tiden, festade och hängde ju med vänner typ hela året (helgerna alltså), alltså även innan beskedet (var ju bara 19 - 20) , men ibland kom det nog över mig.. Jag mådde ju rätt dåligt mellan varven även om det blev bättre när jag faktiskt tagit mig i väg till doktorn och fått diagnosen och de kunde sätta in mediciner (fick "cellhämmande" (ja typ cellgifter i tablettform), blodtransfusioner och interferon och allt vad det var) men ja, det "hängde" ju där.. cancerbeskedet, så klart jag ändå på något vis ville göra det mesta av allt. Måste nog leta upp min kalender (minidagbok) från det året och kolla hur det var... (kalendern var min "blogg" då :))
<3
Kattis

Magdalena:

Fina du! <3

Svar: <3
Kattis

Kommentera inlägget här: