presenter <3

Jag fick så mycket fina presenter igår! 
 
När jag anlände jobbet hade kollegorna (som hurrade & grattade när jag gick förbi fikabordet där de satt och frukostfikade) pimpat min plats. På bordet stod inte mindre än två olika vaser med blommor; en med trädgårdsblommor (som chefen plockat i sin trädgård) och en med rosor (som jag misstänker M hade fixat). Dessutom hade M klistrat upp lappar med småbilder på (en 40-vägskylt, en bild på mig, hjärtan, glassar från 1975, Abba och lite så). :) 
 
Och på 'avskärmaren' bredvid min plats stod den här dinosaurien med partyhatt (som förutom att den är söt även är ett ljus) och önskade grattis. :)
 
 
När jag loggade in på datorn hittade ett SuperPresentkort från bästa Åsa. <3  Ska köpa mig något fint för det. :)
 
Av M fick jag den lilla Edblad-lådan som ni ser på den vänstra bilden ovan. I den fanns ett jättefint armband och matchande örhängen (som det var lögn och förbannelse att lyckas ta ett fint foto på så ni får klicka på länken för att se dem).
 
(alltså!)
 
På eftermiddagen bjöd jag på lite köpefika (Frödinge Rocky Road och Almondy Schweizernöt) pga hann inte baka eftersom jag jobbade sent och var hemma först kl 21 i måndasgs - och då fick jag sång och hurra och ännu fler presenter från kollegorna; 
 
En flaska champagne, en låda praliner från Chokladfabriken samt champagneprovning för två i september - woop woop! Det är tydligen jättepopulärt så fanns inte tider förrän då - men det passar ju jättebra, för de hade bokat den 22 september och då fyller jag ju 20! (då är det nämligen exakt på dagen 20 år sedan benmärgstransplantationen som var "dag noll" för mig och min då nya märg) :D
 
 
Efter jobbet (när jag väl kom iväg därifrån) var jag och P ute och käkade middag på ett av de lokala haken. Jag valde grillad lax. Mums!
 
 
Efter avslutad middag (som P stod för) promenerade vi hem i duggregnet och hemma hittade jag en blomleverans. :)
 
 
Bilden gör inte den fina buketten rättvisa men den var iallafall från kompis A och henns familj. Kryssningen som vi (jag och P mfl) ska på i helgen bokades förresten från början för att fira hennes 40-årsdag (som var i maj).
 
När jag messade och tackade så mycket berättade hon att våra kompisar (a.k.a partypatrullen) som styrt upp / ska med på kryssningen fixat en present åt både mig och A som vi ska få innan vi drar iväg till havs på lördag. "Partypeople" vill nämligen inte åka med några "slitna 40-taggare" (obs skämt) - så de har ordnat så att vi ska få "party make-up" någonstans i gamla stan. Spännande! Vet inga detaljer än (mer än att det visst skall serveras alkohol under "förvandligen"), men jag hoppas att någon hör av sig med lite mer info innan lördag haha. 
 
Och det var den födelsedagen det! :) (sen kände jag mig jättehängig så jag tog en värktablett och gick och lade mig under tre täcken klockan 22)
 
Fast nej - jag har ju glömt det bästa, nämligen presenten från P (som jag fick på morgonen); 
 
 
En resa till Barcelona! Whohooo! Förstå vad nöjd jag är med min dag. :) Bortskämd som sagt. :)
 
3 nätter i Rom, 4 nätter i Göteborg och 3 nätter i Barcelona. Tror det blir en bra sommar! 
 
Anna:

Åh vad avis jag blir på alla dina planerade resor!

Svar: Jag är sjukt pepp! :)
Kattis

Åsa:

barcelona! Åh vad kul! Jag vill oxå! Hejja P, bra bra!!

Svar: Ja, MYCKET bra present - blev väldigt överraskad och glad! :D
Kattis

Ting:

ÅH vilken härlig födelsedag! Det är du värd!

Kommentera inlägget här: