klapparna

Brukar ju inte få så mycket julklappar längre - och i år var inget undantag. Men några blev det iallafall. Vi kollar!
 
Från mig till mig (som ni ju vet vid det här laget); En Fitbit Charge 2. Finns att köpa lite här och var, men jag köpte min på NetonNet.
Av G (min fd chef) fick vi alla (jag plus de som är kvar under henne) en varsinn flaska Cava. Den har vi (jag och P) redan druckit upp, så vi har köpt ett par till - den är god. Väldigt prisvärd (El Miracle - kostar 69:- på Systembolaget). Hon fick förövrigt en delikatesskorg plus bubbel av oss. 
Av Secret Santa fick jag ett macro-objektiv till mobilen - finns tex här (vet inte vem som var min secret santa men tänker mig att det var någon av systersönerna kanske) :)
Av P fick jag en "jävla tröja" (obs! internt skämt). Gissa var han har köpt den. ;D Skön att mysa i hemma.
Och slutligen - av P's syster (som vi i vanlig ordning INTE köpte något till....) fick vi en flasköppnare; Georg Jensen Elephant
Ja, det var det hela. Inte så många med uppskattade. Eller ja, vi fick en stor trisslott av P's mamma också - och vann 20 spänn. ;) 
 
Och vad jag köpte till P? En jävla tröja såklart, haha. Nårå, men en zipjacka faktiskt. WCT ni vet. Och tillhörande byxor. Från H&M. För att han gillar såna jackor (och jag äntligen hittade en som uppfyller kraven; dragkedja vid fickorna, ingen luva, och inga konstiga tryck). Och för att hans mysbralla - som han fick av mig när vi först träffades - har gjort sitt. 
(nä, ser inte att han kommer att matcha sina så här nej... dels har han inga såna skor och sen är byxorna mer tänkta som mysbralla som sagt). 
 
Edit: Glömde ju, han fick ju en sån här också, hehe. 
Vi tänker att vi satsar pengarna på den däringa New York resan istället. Ska be om semester så fort jag får en chans när vi (jag och chefen) är tillbaks på jobbet. 
 
fick ni något fint?
 
Kategori: Taggar: julklappar
Anonym:

Berätta gärna mer om klockan!
Maria

Svar: Nåt särskilt du vill veta? Det är ett aktivitetsarmband som man synkar till en app på mobilen via blåtand. Jag använder just nu mitt mest som vanlig klocka, för att hålla koll på att jag rör mig minst 250 steg i timmen / 8000 steg om dagen (man kan ställa in värden själv), för att hålla koll på pulsen och för att se hur många timmar jag sover om nätterna. Har inte använt alla funktioner än, men finns tex en andningsfunktion som man kan använda om / när man vill stressa av / djupandas. Du kan också fylla i hur mycket vatten du dricker per dag & vad du äter. Funkar även som alarmklocka; då ställer du in vilken tid du vill att den ska vibrera på armen. Du ska kunna ställa in så du kan se sms på klockan också, men det har jag inte brytt mig om (än iaf). Här tex kan man läsa lite mer om den jag valde; http://m3.idg.se/2.1022/1.666055/fitbit-charge-2
Kattis

Kommentera inlägget här: