...men nu är det helg - woop woop!

Somnade före nio och sov till åtta. Zzzz. Pigg nu. Verkligen. Orkade inte ens hålla mig vaken under hela Jul med Ernst - och då gillar jag ändå Ernst (om än inte allt han gör...). Vaknade dessutom med världens huvudvärk och den har varit med mig hela dagen. :/ Tur att jag ändå planerat att jobba hemifrån idag, för hade inte pallat att åka in och umgås med folk. Försökte mota värken med vatten, kaffe, mat och promenad i solsken, men icke. Endast värktabletter fick hyfsad fason på den - men den ligger fortfarande kvar och moler någonstans sär bak i skallen. Jaja, det var skönt att promenera i solen iallafall, men ovant med så mycket ljus. ;) Och jag hade inga jättebetungande arbetsuppgifter att beta av under dagen, så jag kunde ägna mg åt hyfsat lättsmält adminarbete. Skönt.
P jobbar ikväll och jag hade tänkt gå dit och kolla hur det går (han kör skridskodisco i ishallen.. eller ja, det är ju inte han som leder men har han har fixat discokula och ljus och så), men jag vet inte om jag orkar.. ligger ganska bra här i soffhörnet. Har ägnat en stund åt surfa runt på okänt territorium och sedan köpa den ena av årets två julklappar på internetz. Vi ska köra julfirande hos syrran (T) i år (hon som nyligen kommit hem från Turket ni vet) och hon (vi) har bestämt att vi ska köra "Secret Santa" i år och lottningen har fallit som så att jag ska köpa present åt min svåger (T's man). Klappen skall ligga på ca 300 kronor - och nu har jag klickat hem något som jag hoppas skall passa (men vi får se, jag kan ju inget om området, haha). Säger inte vad jag köpt, men kan hinta om att han (enligt vad jag vet, vi umgås ju inte JÄTTEmycket) gillar dykning, cigarrrer och whisky. :) Den andra klappen jag ska köpa är ju till P dårå, men det kanske får bli något litet, vi har nämligen tänkt åka till New York ett par veckor nästa år. :D (vi firar 10 år ihop nästa år!). Till mig själv skulle jag vilja köpa en Fitbit Charge 2...
ps: orkade ICKE ta hand om tvätten igår... det fick P göra... :O
Åsa:

Ååh, vad kul med flera VECKOR i NYC! Härligt!

Svar: Ja, vi har ju inte bokat än, men det är planen iallafall. :)
Kattis

Anna:

Åh så härligt att åka till NY, det har jag drömt om jag vet inte hur länge nu. Jag blir så avundsjuk på er!

Svar: Ja, vi har ju inte bokat än, men det är planen iallafall. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: