ledig dag

Igår ja. Då tog jag ju en ledigt från jobbet (tog ut en av mina sk "bonusdagar") för att hänga med trevliga tjejer HELA dagen. Hur najs? (Mycket najs!) Började med sovmorgon hemma innan jag jag tog pendeln in till centralen för att möta upp Å vid "spottkoppen" vid halv elva. Det var sjukt fint väder - jättehärligt (fast emellan åt lite vääl varmt... hallå svettloppa). Jallafall. Fin dag för en promenad bort till gamla stan för fika på Café Nova på Järntorget. Så dit gick vi. Tog varsinn fralla & kaffe som intogs bland småfåglar och turister. :)
 
Promenad (random kvinna råkade fastna på bild):
Järntorget:
Vid 13 hade Å bestämt träff med MM och lille H på Fridays och tanken var väl egentligen inte att jag skulle tränga mig på där - men det gjorde jag. ;) För vem vill inte träffa MM och H också om tillfälle ges? Nä, jag menar det! Vi körde på vinlunch (hoppsan Kerstin - på en onsdag!) och avhandlade allt från barnböcker till skönhetsoperationer till aktivitetsbaserade arbetsplatser och tatueringar. 
 
Min pasta (Romesco Grilled Vegetable Pasta) såg ut så här och smakade väldigt bra. Rieslingen jag drack till var inte dum heller. :P
Å och MM valde Zinfandel och burgare (och de verkade nöjda med). H fick frukt  (hehe) och pasta/pommes. Även han verkade rätt nöjd. :) Jag hade ännu en trevlig träff inbokad på eftermiddagen, så vid halv fyra tiden bröt vi upp och promenerade mot Sergels torg och Centralen. Kramades hejdå och skiljdes åt. Eller ja, MM och H tog hissen ner mot tuben och jag och Å klapprade bort till centralen där vi skildes åt och jag hoppade på pendeln för tur tillbaks mot Sumpan för en dejt med L (som jag umgicks väldigt tajt med back in the day, men som jag tappat kontakten med lite på senare år). Hon var lite sen (hade glömt mobilen på toa och fått vända tillbaks), men det var en fin dag som sagt, så det gjorde inte så mycket. Jag satt på en bänk och njöt av solen. 
Vi hade egentligen bokat en fika, men så kände vi att middag ska man väl ändå äta (även om det kändes som att jag ätit oavbrutet hela dagen), så vi gick till Phils Burgers istället för Espresso House (eller liknande, vi hade inte bokat VAR vi skulle fika) - för en bit mat.
Vi valde Burgers & Shake (jaaa,, vi kan kalla det "stora svullardagen" ja). Varsinn halloumiburgare (mmm.. halloumi och avokadoröra) och vaniljshake (med ahlgrens bilar i!). Sen delade vi på en pommes för burgaren var ganska liten men serverades inte med pommes, och "extras" pommesen var rätt stor (det är alltså hälften som ligger på min tallrik där). Jähähttemätt var jag sen. Minns inte exakt när jag och L träffades senast, men kan konstatera att vi hade rätt mycket att avhandla - så det gjorde vi. Vi bröt upp vid sju, för L (som hade "workshoppat" hela dagen) ville gärna hinna hem tills lillkillen (som visst är 2,5 år redan!) skulle sova och jag började bli lite mosig. Dessutom började det bli rätt mörkt - och kallt! (både ute och inne.. inne för att dörren till uteserveringen stod lite öppen). Brr.. Var hemma strax före 20 (med jätteömma fötter, de pallade visst inte riktigt nya skor två dagar i rad) och då var jag SUPERMEGATRÖTT. Jag är visst inte van att umgås ;) ;) Sitter ju mest hemma annars (när jag inte jobbar då). Hur som helst. Jag hade en riktigt bra ledig dag - men har varit supertrött hela dagen idag, fast jag somnade mellan 21 - 22 någongång igår.
 
Skönt att det är helg snart!
innovativaintentioner:

Vilken supermysig dag du hade! Gamla stan var länge sen jag var i, gillar att strosa omkring där. Får ta och åka dit jag med någon dag. Trevlig kväll!

Åsa:

Tack igen för igår, så trevligt att ses!

Magdalena:

Sånt megamys att träffa två av sina favorittjejor på vinlunch mitt i veckan! Mer sånt (Å. nu flyttar du upp!)

Svar: Eller hur?! (ja - Å - se så! ;))
Kattis

Kommentera inlägget här: