spa-helg

Jag ÄLSKAR spa! Har haft en jättebra helg på Skepparholmen i Nacka. Badat (både inomhus&utomhuspool), bastat (vanlig och ångbastu), ätit och druckit gott jättemycket gott, promenerat lite i fina omgivningar, gått på qi-gong / mental avslappning samt fått ansiktsbehandling. Lövely! Allt i sällskap med 3 grymt trevliga brudar, jättefint väder och i fina lokaler. Dessutom - fått en komplimang för min fina porslinshy (av tjejen som gjorde ansiktsbehandlingen). :)
 
"Vi får dig att längta tillbaka" är Skepparholmens "tagline" och ja. Det gör jag. Redan. Hade gärna stannat en vecka till. ;) 
 
Ni som följer mig på instagram har kanske fått lite överdos av bilder redan, men jag kör ett gäng här med. Håll i hatten, nu åker vi. 
 
Vi anlände ganska precis kl 14 (när det var incheckning/SPA:t öppnade). Checkade in i våra respektive enkelrum och gick sedan tillbaks till huvudbyggnaden för att inta ekologisk kaffe & tebuffé. Där fanns både scones, nyttiga shots, äppelkaka, fruktsallad och biskvier.  Mums! 
Klockan 15 hade de andra tjejerna behandlingar inbokade så de gick ner till spa:t. MIn behandling började inte förrän 16:30, så jag passade på att boa in mig lite i rummet och ta en kort promenad i solen innan även jag svidade om och begav mig ner till spa-byggnaden.
Ansiktsbehandligen gick jättebra. Jag berättade att det var första gången och hon frågade om jag ville att hon skulle berätta vad hon gjorde eller om jag ville slappna av totalt. Jag ville att hon skulle berätta, så det gjorde hon (men det var inte som att hon pratade hela tiden, så det var avslappnande ändå liksom). Hon förvarnade om att det kan göra lite ont när man klämmer, men jag tyckte inte alls att det var så farligt. Hon peelade, ångade, klämde, la fuktmask, masserade, plockade brynen och allt vad det var. Fick även lite nack och skalpmassage. Så JÄKLA skönt. Måste absolut unna mig det fler gånger. Efter behandlingen joinade jag de andra tjejerna och vi badade och bastade och snacksade lite nötter & frukt som fanns framdukat. 
 
Vi hade bokat middag till kl 20 så strax före sju var vi tillbaks på våra respektive rum för dusch & fix och sen samlades vi hos AJ för lite fördrinkshäng med musik och prat. Vi hade tagit med oss varsinn halvflaska bubbel (ja liiiite overkill, haha). 
Till åtta klapprade vi upp till restaurangen för att avnjuta 3-rätters. 
Jag fick avokado&feta istället för ankbröst. Jättegott!
Till maten intogs diverse rusdrycker ;)
Jag hann inte riktigt med så när jag fick påfyllningen av varmrättsvinet (som var en god Riesling) hade jag knappt börjat eftersom jag fortfarande drack på mitt Côtes du Rhône) men det var ok, jag fick nog med vin i mig under kvällen ändå, haha. Dessertvinet var ingen jättehit tyckte jag, så jag gav hälften till AJ.  :) Vid 23 tiden (vi var kvar sist av alla) drog vi oss ner till våra respektive rum för lite skönhetssömn. De andra sov tydligen rätt dåligt men jag sov som en prinsessa fram till kl 05. Sen slumrade jag lite av och till och såg lite på tv innan jag gick upp vid 7-tiden. Piffade till mig, kammade ner mitt galna hår och stack ut för att känna lite på morgonluften. Det var varmt och skönt. Och fint. Svårt att göra rättvisa med mobilen dock. 
Halvnio möttes vi upp för att moffa frukostbuffé. Fanns kanske HUR mycket gott som helst. 
Efter frukost rullade (ja, jä-hähä-ttemätta) ner till spa-repan för att haffa biljetter till träningspassen vi siktat in oss på; 
Qi-gong klockan 11:15 (-11:30) och Mental Avslappning kl 13:00 (-13:30). Var ett tag kvar tills första passet så vi svidade om och gick och badade / bastade lite mer (utom AW som kände sig färdigbadad/bastad så hon låg och läste en bok tills värsta mättnaden lagt sig innan hon stack ut och sprang en sväng). Qi-gongen var SJUKT skön för min värkande rygg/axel, så det borde jag kanske göra mer regelbundet faktiskt...
 
Från 11 dukades det upp brunchbuffé så efter avslutat pass käkade vi lite igen. ;)
Alltså.... <3
Slappade lite för att komma i form till nästa pass. ;)
Ledaren för mental avslappning-passet var lite sen så vi började inte förrän kvart över ett ungefär och efter det var det bara att gå till rummet & packa ihop (utcheckning kl 14 på söndagar) och sen checkade vi ut och det var slutet på en ÅSM vistelse. Jag är micket micket nöjd. :) Åker gärna dit igen. 
 
eller ja, jag hann med EN grej till innan vi checkade ut. men mer om det i ett annat inlägg. ;) 
Anna:

Så bra att du slapp tortyr behandling som jag fick, det var som sagt bara hemskt. Låter som en härlig vistelse!

Åsa:

Låter o ser ut som en jättetrevlig vistelse! Like på allt gott!

innovativaintentioner:

härliga bilder, du ser ut att ha haft det mysigt.

Svar: Ja, vi hade det väldigt bra. Du får haka på nästa gång. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: