keep or return?

Hämtade som sagt ut en klänning tidigare idag. Den är från Gina Tricot men finns inte i "min" lokala Gina-butik, så jag beställde den på internetz och hämtade i butik - så slapp jag fraktkostnad. Perfa. Går att returnera i butik också (om man så önskar), väldigt smidigt. Hur som helst. Nu är frågan - ska jag behålla den eller ska jag gå tillbaks med den?
 
Vad tycker ni?
 
Så här ser den ut på galge; 
Och så här ser den ut på Cissi Forss; 
Jag är ju inte riktigt lika lång och smal, så den sitter inte riktigt likadant på mig.. men kanske den funkar ändå? Eller...nej? Blommigt och volangigt är kanske inte min grej?  Blir den för mycket... morgonrock? För lite midja?
Orkade inte gå upp och hämta pumps att prova med, men grävde fram ett par hasbeens ur garderoben. De var kanske inte helt ultimata till, men gav lite klackhöjd iallafall. 
Är egentligen inget fan av när det är sådär resår i midjan (trodde det var "öppen" omlott) men denna kändes inte så mycket som resår annars kan göra (dvs satt inte åt såå himla hårt). 
Om inte till bröllpet så kanske till midsommar (eller någon annan sommarfest?). Eller? Äääh, jag vet inte. 
 
Keep or return? Hjälp?
Åsa:

Jag gillar nederdelen mer än ovandelen på den - oklart varför? 🤔

Gillar oxå att man kan returnera gratis i butik, har gjort det några ggr nu 👍🏻👍🏻👍🏻 (för jag handlar hellre online än att stå blekfet o prova i butik)

Svar: Kanske att man ska ha lite större byst om man har den, så att överdelen liksom fylls ut mer? Mm, prova i provhytt är inte svinkul, så jag provar oftast hemma i lugn och ro.. (oavsett om jag handlar i butik eller online) :)
Kattis

Anonym:

Returnera

Svar: Tack för input
Kattis

innovativaintentioner:

Wow jag tycker den var jättefin! perfekt sommarklänning. Jag tycker du skall behålla den :)

Svar: Frågan är ju om jag kommer att använda den... blir den bara hängande i garderoben gör den ju ingen människa glad..
Kattis

Åsa:

Nja jag vet inte om det är det, tänker nog att det blir så 'mycket' med både volanger o blommigt. Som att klänningen är ute o går med dig mer än du med den 🙂 När jag tänker Kattis tänker jag mer 'rena linjer', tycker du passar och är fin i det 😚

Anna:

Som du skrev så får jag lite morgonrock vibbar av den, tycker retur.

Svar: Okej, 3-1 det blir retur då. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: