juldagen & en klapp

Micket micket stillsam juldag här. Hängt i soffan hela dagen med kort avbrott för att laga & äta mat (belugabolognese med spagetti). Kollat på Sing, druckit ett glas bubbel (första den här ledigheten, jag som hade tänkt fira med buller och bång (well typ) när jag äntligen gick på julledighet), redigerat bilder från igår och bara slökollat på tv (P kollade på Sune i fjällen). Har lite ont i ena örat och är allmänt trött och seg fortfarande efter flunsan jag hade. 
 
Ja, och så har vi testat julklappen jag fick igår; en Google Home Mini. Hade aldrig hört talas om, men assistenten är ju faktiskt lite rolig. Typ som Siri gissar jag? (fast jag har inga appleprodukter, så vad vet jag). 
 
Man kan iallafall be den om hjälp att kolla grejer eller sätta larm eller spela en låt eller så, genom att säga "Hey Google" eller "Ok, Google" och sen ställa en fråga / ge ett kommando. Den kan tyvärr inte svenska så man får prata engelska (tror att min secret santa har köpte den utomlands.. hehe). 
 
Titta vilket fint litet gäng vi firade med igår (fångade i en stunds vila innan juldessert); 
om ni tycker jag ser lite trött i ögat ut så är det för att jag var det.. hade ju typ legat still som en sill i 3 dagar innan detta... 
 
 
Kategori: Livet Taggar: julklappar
Kommentera inlägget här: