balansolja

Häromdagen fick jag mess från massören. Ni vet hon som tipsade om att jag kanske borde funderat på att börja med Omega-3. Hon lovade i måndags när jag fick massage och vi pratade om Omega-3 att hon skulle skicka en länk till en hemsida om det hon tyckte jag skulle läsa på om (om jag ville dårå). Läsa skadar ju inte tänkte jag, så idag har jag varit inne och kikat på sidan här. Massören hade själv (och hennes mamma och ett gäng andra som hon visste om) hade provat ett sånt där startkit (kanske det här) - där det alltså ingår inte bara ett gäng "balansoljekapslar" (som alltså innehåller Omega-3) utan också ett litet test, så att man kan få se före & efter-resultat. Hm, det tål att funderas på. Det är ju DYRT (huvva), men jag är ändå sugen på att testa. Särskilt som massören själv (och hennes mamma) var så positiv(a). Ska funtsa på saken (just nu vill jag nog spara mina pengar till resan... OM jag nu får min semester godkänd någongång...).
 
Vad tror ni? Är det hum-bug?
 
Åsa:

Jag tror på kosttillskott, MEN när det börjar springa iväg i pris tycker jag att man kan se vad man själv kan göra med att se till att äta varierat och titta på vilka livsmedel som innehåller det man kan tänkas ha brist på. Även kolla billigare alternativ i kapsel/tablett på både Apotea.se och andra ställen, kanske fråga i en hälsokostaffär om råd och så.

Jag har köpt SÅÅÅ mycket paket, böcker, kapslar och f*n och hans moster i mina dagar och slösat cash på sånt - ändå har det väl ändå aldrig "hjälpt". Det hänger mest på vad man stoppar i sig om dagarna och näringsinnehållet i det.

Men klart du ska testa om du känner för det! Kanske verkligen ÄR bra!

(Fast jag hade lagt pengarna på resekassan)

<3

Svar: Ja, vi får se. Gillade idén med att man kan göra ett test för att se om det är någon skillnad före & efter, men som sagt - kommer nog inte lägga pengar på detta innan resan. Kanske om det finns några pengar kvar efter.. ;)
Kattis

Anonym:

Jag är kanske onödigt cynisk men jag förlitar mig på de bedömningar blodprov hos sköterska/läkare ger. Skulle inte följa några råd från en massör eller liknande som handlar om hälsa på insidan.

A:

en läkare min kille träffade sade att de enda de rekommenderar att äta tillskott är veganer som han (som ska äta B12). gravida rekommenderas ju också folsyra. i övrigt - nej. du äter ju dessutom fisk så jag tror verkligen inte du behöver några tillskott. kram!

Kommentera inlägget här: