grillat är godast

På sommaren grillar man, så är det ju bara. Och särskilt vi som har köpt ny och grill och allt, har jag nämnt det? Vi slog ju äntligen till på en för lite sedan. Inte jättestor, för det behöver vi inte (då går det bara åt en massa kol i onödan), men lite större än den vi hade. Så, vi grillar. I går grillade vi (på mitt infall) mackor, med ost + tomat och oregano som jag plockat ute på altanen (+ lite schalottenlök för smak). Väldigt gott. Det är ju gott när man gör i ugnen med förstås, men det blir ändå lite extra gott när man grillar. På sommaren. :)
vi hade ett gammalt hyllplan kvar ute i garaget (som jag köpte när jag bodde i min första lägenhet här i kommunen - hade såna hyllor ovanför skrivbordet ivardagsrummet om ni som varit med länge minns), som P fixade till lite och satte som hylla under nya grillen. perfekt om man vill värma på tallrikarna lite medan man grillar tex. :)
 
Kommentera inlägget här: