vecka två

Hej hej hallå. Denna dagen har gått i samma anda som hela förra veckan; semesterlunk. Inte svinmånga knop direkt, men fått lite gjort ändå. Dammsugit övervåningen till exampel. Hög tid. Fast när jag "slurpat upp" sladden till dammsugaren såg jag att jag missat lite bakom P's sängbord, så får kanske ta en repa imorgon igen. Eller så struntar jag i det. Lite skit i hörnen har väl ingen dött av?! Annars har jag druckit frukostkaffe på altanen (same old, same old ;)), varit på tippen med P och en fulllastad bil med skräp (där var vi förövrigt inte ensamma) - och sen var vi på Bauhaus en sväng, men jag ångrade mig gällande mitt projekt (gjuta egna marschall-och ljushållare i betong), så vi köpte inget. 
 
Vid två-tiden kom M förbi på kaffe och lite altanhäng. Hon hann provgunga lite i gungstolen också. :) Soligt men lite blåsigt idag. När M hojade hemåt (förbi färgaffären tror jag - eller blev det inget?) lade jag mig i solen och läste en stund. Sen fick jag för mig att det var dags att uppdatera tavelväggen inne på "kontoret". Spenderade en bra stund med att bläddra igenom gamla Elle-tidningar för att hitta bilder att sätta i Ribba-ramarna jag köpte på IKEA häromdagen (igår var det nog?). Ja, jag gillar verkligen Ribba-ramarna, har ju såna i vardagsrummet också. Har provat att ha andra (tror de heter Nyttja, de andra jag provat), men jag gillar dessa bäst. Ska kanske förstora egna bilder sen.. alternativt köpa några fina prints eller något, men till dess tycker jag att det här får duga. Så här blev det; 
Jag gillar't! Bättre än det var innan (när jag bara hamrat upp lite på måfå); 
 
(där ser ni de andra fjams-ramarna ;)). 
 
Vad tycks? Bättre? Sämre? Eller tycker ni kanske att det var / är butt-ugly både före / efter? (helt ok isf, smaken är som baken:)) 
 
När jag var klar med väggen var det dags för middag. Tyvärr började det regna precis då, men P lät sig inte hejdas, hehe. Vi körde favorit i repris; kyckling för P, halloumi / avokado för mig och så pastasallad till båda.. (men det var sista gången på ett tag).
 
och i natt drömde jag något som innefattade "symfoniiin" med loa falkman. funderade (i drömmen) över vad det var för instrument som spelar det där "tu-tu-tu-tu-tuuuu" i låten... joråserrusåatte. 
 
Åsa:

En oboe kanske? 😄

Snygg vägg, stylish!

Svar: Kanske... får fråga P, han vet sånt.. :) Tack :)
Kattis

Anonym:

Jag tycker att tavelväggen blev snygg men tycker ABSOLUT att du ska ha egna foton i ramarna!!! Ni fotar ju så mycket och är bra på det. Ta naturbilder som tema. Eller Stockholmsbilder. Eller en bild från sex olika resor ni gjort. Oändliga möjligheter..... 😘
-Jenny-

Kommentera inlägget här: