fixat frippan

Idag har jag (som sagt) varit iväg och fixat frippan lite. Gjorde slingor - med hätta den här gången eftersom jag ville ha lite ljusare, och kortade nacken lite (tog bort det värsta spretet). Syns väl inte direkt någon jätteskillnad, men det känns. Känns nog ännu lite bättre imorgon (förhoppningsvis) när jag fixat till håret själv. Alla mina hårprodukter var slut så var tvungen att shoppa lite nytt hos frisören (eller ja, tvungen var jag ju inte, men jag passade på att göra det). Har använt shampo, balsam och inpackning från Kerastase (varvat två olika gröna sorter) i en mindre evighet, så vi enades om att det kanske är dags att prova något nytt. för att se om mitt hår kanske får lite nytändning. Hon rekommenderade Repair-Me produkterna från Kevin Murphy och jag var slog till (är ju en sucker för att prova nya grejer som kanske kanske kanske skulle kunna stärka mitt hår som ni vet). 
 
Jag köpte Repair Me Wash Shampoo, Repair Me Wash Conditioner och Repair Me Treatment (se alla tre tex här), Angel Masque (inpackning/mask), Leave-In Repair (typ primer som ska vara närande, återuppbyggande & särkande och som ska förnya och bidra till att minska hårbrott) - och sen fick jag även med mig en ny Olaplex hemmabehandling och hårnäring från Hårologi. Det blev ju dyrt som snor med allt detta plus klipp och sling så hon kastade in några (4) små reseförpackningar på köpet också. Alltid nåt. :) Tur att det var lönefredag igår (och ja, min lön är typ slut nu.. heh). 
Håret blev typ så här (väldigt platt pga har inte fixat det själv, är lite för mycket produkt i och hade mössa när jag gick hem). Jag hoppas att det kommer att gå att "styla till" nacken lite bättre nu så att den inte ser helt galen ut som den gjort den senaste tiden... På bilden ser jag ju lite ut som en boll, men jag tycker inte riktigt att det ser ut så på riktigt (fast jag kan ha fel.. har ju inte ögon i nacken...)
shoppade även ett par rea-jeans som var nedsatta till 100:- på Lindex när jag fördrev lite tid innan jag gick till frisersalongen.. har inte provat dem än så vi får se om de passar (håll tummarna). 
Kommentera inlägget här: