blommor på grått

Ni vet när man kollar på ett plagg V A R J E  gång man är inne i butiken (och ja, jag är ju där en del och kollar) och till sist bara inte KAN låta bli att shoppa? Ja, precis var det. För jag har ju någon form av faiblesse för byxdressar / jumpsuits. Trots att jag kanske e g e n t l i g e n  inte riktigt har kroppen för det. Särskilt inte för de ärmlösa varianterna. Men alltså folk går ju omkring i kläder de inte riktigt passar i / som inte riktigt passar sig hela tiden, så då kan väl jag också göra det? Klart jag kan. Sen det här med att jag köpte något blommigt igen fast jag är högst skeptisk till blommigt annars... kanske håller jag på att bli en person som verkligen gillar blommigt.  Tant Blomma typ. 
Måste bara stryka bort de där pressvecken. De funkar inte för mig. Och hitta något att ha över. Svart kavaj och (i det här sammanhanget) för lång rosa kofta lirar inte riktigt känner jag. 
Eller kan man panikträna armarna på något viss...? ;)
Tror att det är typ den här fast i annat mönster (såna armar skulle man ju vilja ha btw). Ja, den slutar lite längre ner på benet på mig ja...
tips på snyggt man kan ha över?
Sofia:

Vad tror du om den här till? Och sen dina ljusa skor?
https://m.zara.com/se/sv/dam/blazers/cape-c797504p4482528.html

Gillar blommigt btw, väldigt snyggt!

Svar: Ja, den är fin - har faktiskt kikat på den :) Men hinner nog inte köpa den (har inget Zara i närheten).
Kattis

Åsa:

Fin byxdress! Du har visst rätt kroppstyp! En annan har ju en size nedtill o en upptill, DET funkar inte kan jag lova :(

Bra köp :)

innovativaintentioner:

Fast vi ÄR ju tanter nu och då får man tycka om blommigt =)

Svar: Haha, ja - det är väl så :)
Kattis

Åsa:

Var och snokade på H&M idag på lunchen o kikade på den, jättefin irl! och de hade oxå strukit bort vecken.

Du kan ju nästa upp dem i benen om du vill ha dem korta som på dockan/modellen, det är inte så svårt om du stryker ordentligt innan och använder ton-i-ton-tråd?

Svar: Ja, måste bara lösa vad jag ska ha till. Svårt att hitta något som inte är för långt eller oformligt som passar i färg. :O Funderade på om jag skulle korta dem, men jag har så fula ben så det kanske får vara. ;)
Kattis

Åsa:

Lägg av, det är INGET fel på dina ben! Du har ju smala ben!

Svar: Mer att de är vitblåa och svullna (ödem) med röda märken (pga har slagit i / gått emot något - oklart vad) :O
Kattis

Åsa:

Jag igen :) Vit kavaj, har du inte en sån 🤔 Det kan tänkas passa? Tycker du passar utan ngt över oxå.

Svar: Jo, har två, men tyckte det såg mysko ut när jag provade.. (men ska testa igen, plus har en vit finstickad cardigan också, kanske den skulle kunna funka) Tänker att jag kommer att frysa (pga fryser alltid), så måste ha något "ifall att" (plus i kyrkan).
Kattis

Kommentera inlägget här: