mycket mat

I morse lyckades jag pallra mig upp ur sängen i tid och ta mig iväg till kontoret. Var liksom "tvungen" eftersom jag hade bokat in en lunch med en fd kollega (och chef). Fick med mig resten av gänget från gamla gruppen också (eller ja, de som var på kontoret iallafall), så vi var 7 pers totalt. Trevligt! Vi käkade lunch nere i restaurangen i vår kontorsbyggnad (så det blev dessert också - det ingår när man äter på plats, väljer man take-away är det lite billigare men då missar man desserten). TH (fd kollegan) verkade må bra och trivs enligt uppgift synnerligen bra på sitt "nya" jobb (är väl snart 3 år sedan han slutade). När man hör sånt ångrar man ju lite att det inte blivit av att byta arbetsgivare oftare.. (har ju bara haft två.. min nuvarande och innan dess Proffice).  
 
Eftersom det är torsdag idag blev de inte bara dessert efter lunchen utan även torsdagsfika bestående av rabarberkladdkaka (med vaniljsås) som M hade fixat. Mm! Och nu ikväll, när vi ändå var ute och åkte en sväng efter jobbet jag och P (för att P skulle hämta ut paketet med min nya tradera-trenchcoat!), passade vi på att åka till kolgrillen och käka middag. Alltså hallå, bra matdag idag ;D Jag valde grönsaksspett med pommes och tzatsiki by the way. 
Väldigt fin dag idag förövrigt - om man befann sig i lä. Annars lite för blåsigt. Frös i fuskskinnjackan. :/ (fast med en kofta under hade det nog varit ok.. den valde jag dock bort, för jag trodde det skulle vara varmare). 
la upp ovan bild på instagram och lyckades inspirera en fd kollega i tyskland att köpa likadana skor (eller fundera på att göra det iallafall). :)
Kommentera inlägget här: