lunch/fika och shopping

Vilken trevlig lördag det blev! Hade tid för linsundersökning hos optikern vid 10:30 (fick justera ner styrkan på högerlinsen ytterligare lite denna gång för att lättare kunna läsa på nära håll) och passade även på att göra synundersökning för glasögon när jag ändå var där. Tanken var att kanske prova ut ett par nya bågar också när jag ändå var där. Fast sen justerade optikern mina gamla bågarna på mina gamla så att de ska sitta bättre, så nu kanske jag inte behöver nya...? Ska prova lite och se. Hittade inte riktigt några bågar jag skulle vilja byta till. Eller, jag hittade en modell men vet inte riktigt om färgen var helt rätt.När jag stod där och provade messade M och frågade om vi skulle ses i centrum och eftersom jag redan var på plats svarade jag ja. Hur spontant?! ;) Vi shoppade lite och sen gick vi och fikade/lunchade på Espresso House. Himla trevligt där; det är hyfsat nyöppnat här i centrum, så hade inte varit där förut. Tomtelatten med var grymt god! Kanske inget man vill lyxa med v a r j e  dag, men väldigt smarrig som helgmys. Caesarsalladen med räkor var också bra, men lite väl onödigt stora salladsblad.. (svårt att äta). 
Shoppade ju lite också som sagt. För min del blev det följande; 
 
Doftpinnar
Hårtoning - eller blondering är det väl kanske (för ja, jag har bestämt mig för att jag nog ska färga hemma denna gång)
Cardigan (lite julig så där)
 
sen "hjälpte" jag M att handla på Hemköp (oklart om jag var någon hjälp men jag var med iallafall, hehe) innan det var dags att promenera hemåt. 
innovativa:

Mycket spontant :) jättetrevligt att ses! gillade inredningen på EH, får vi ju göra om snart igen.

Svar: Ja, jättemysigt där ju, tar gärna en fika där igen. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: