bäst på hbo nordic

Mycket bra; 
 
(utan inbördes ordning)
  • Game of Thrones (7 säsonger, hittills)
  • The Handmaid's Tale (1 säsong, hittills)
  • Big Little Lies (1 säsong, hittills)
  • Penny Dreadful (3 säsonger)
  • Westworld (1 säsong, hittills)
  • Girls (6 säsonger)
  • The Night Of (1 säsong, kommer det en säsong två?)
  • Banshee (4 säsonger)
  • Strike Back (4 säsonger)
+ dessa, som jag sett på TV och så; 
  • Sex and the city
  • Dexter
  • Dead like me
  • Flight of the Concords
  • The Vampire Diaries
  • True Blood (fast jag såg nog inte sista säsongen...?)
  • Band of Brothers
Nu är jag lite nyfiken på Liar. Kan den vara något tro? Fast orka ett avsnitt i veckan...
Har även börjat på dessa, men av olika anledningar inte fastnat riktigt eller inte sett klart alla säsonger.. typ ledsnat någonstans mitt i eller bara efter något avsnitt;
  • Billions (såg bara en bit av första men gillade inte riktigt)
  • Divorce (njaaah)
  • Grimm (såg och och tyckte de första två säsongerna var ok men fastnade i början på tredje..)
  • Masters of Sex (kom inte längre än till andra avsnittet)
  • Mr Robot (minns inte riktigt hur många jag såg men 4-5 kanske.. sen ledsnade jag)
  • Twin Peaks (the return) - såg första avnisniett och försökte se andra, men nej. detta är fööör weird)
  • Room 104 (också lite för konstig är min bedömning efter 2 avsnitt) 
  • The Magicians (tyckte första säsongen var ok, men när jag började se andra efter en tids uppehåll.. eeeh nej)
  • The Path (såg ett par avsnitt bara)
 
Har jag missat någon riktigt bra? På just HBO Nordic då. Fargo? Generation Kill? The Affair? Veep? True Detective? (alla hajpade, men är de v e r k l i g e n  bra....?)
Anna:

The affair har jag försökt se men gav upp efter ett tag, gillade inte att det var ur två olika perspektiv man fick se händelserna. Är det Anna från Downton Abbey där på bilden från Liar förresten?

Svar: Jaa, det är det nog. Har bara följt Downton Abbey sporadiskt, så har inte ens koll på karaktärerna ordentligt tyvärr... :O
Kattis

Anna:

The magicians har jag läst och ogillade verkligen så den vet jag inte om jag vill se bara därför...

Svar: Inget jag kan rekommendera då om du inte ens gillade boken :)
Kattis

Kommentera inlägget här: