födelsedagsmiddag

När jag jobbat färdigt igår hoppade jag i svarta byxdressen, piffade fejs och hår lite och sen drog jag till tåget för att åka till Odenplan. Hade nämligen middagsdejt med M inbokad. Vi hade fin-sushi krejving deluxe så M hade bokat bord på Raw. Efter lite telefonerande lyckades vi ängligen lokalisera varandra på torget (hon kom med tuben och jag med pendeln), och så promenerade vi Odengatan bort mot Rörstrandsgatan. Strax före 19 var vi på plats och vi körde på gamla säkra kort (för att de är g r y m t  goda); 
 
Började med Edamame (ångade sojabönor med havssalt);
...och varsitt glas Riesling
Sen kom den äntligen - sushin. Mmm! Detta är Raw Sushi med 5 friterade spicy tuna maki, 4 laxnigiri och 3 friterade rödräkor. Ja ni har sett den förut och ja - den var på riktigt fantastiskt god, som vanligt. 
När maten sjunkit undan lite kände vi att det nog ändå var läge för dessert. Jag valde chokladkakan med vaniljglass. Dem var inte dum den heller :P 
Någon gång efter nio (när det kändes som att klockan var typ midnatt pga mörkt och lite trött efter veckan) promenerade vi tillbaks mot Odenplan. Stannade till på Tranans bar och drack Aperol Spritz. Älskar upp märksamma bartenders by the way. Fick beställa direkt. Hatar när man måste typ tigga om uppmärksamhet för att få beställa. Det behövde man inte här. 
Och vid 23-tiden hoppade vi på varsitt pendeltåg, jag åt ena hållet och M åt andra och åkte hemåt. Nya stationen Odenplan var fin förresten. Rent och stort. Påminde lite om en flygplats? Lite för mycket folk på tåget för min smak men det gick bra. När jag kom hem var det tyst i huset. Trodde först att P var ute i garaget och grejade, men icke. Han låg uppe på övervånigen och zzzzzov. :) 
 
Hur som helst. Bra kväll. Jag hade svarta byxdressen som sagt, med halsband (som jag hade tagit av här) och svarta sneakers (som inte heller är med i bild).
födelsedagsmiddag för att M bjöd på middagen eftersom jag fyllde år... i juni. :)
 
Godnatt :)
borde nog kanske färga ögonbrynen i helgen....
Kommentera inlägget här: