mask

När jag var hos doktorn i måndags frågade hon hur det gick med imatinib-medicinerna (Glivec - samt Imatinib Teva och Imatinib Accord är ju de jag fått så hittills sedan patentet på Glivec gick ut) - och jo, jag tycker de är ganska lika. Märker ingen jätteskillnad. Annars kan det tydligen diffa lite i hur man upplever biverkningarna, som illamående och svullnad/vätskeretention (bland mååånga andra) till exempel. Jag är hyfsat förskonad (peppar peppar, ta i trä!), men jag upplever ju ändå emellanåt illamående, domningar, muskelkramper - och svullnad, framförallt i benen & fötterna. MEN, när jag var hos doktorn så kommenterade hon att jag har lite vätska runt ögonen med. Whaaat? Är det medicinrelaterat? Trodde helt säkert att det bara var att jag blivit gammal och plufsig! ;) Hon (doktorn) berättade att hon hade annan patient som var VÄLDIGT mån om sitt yttre (till skillnad från mig då, haha), som hade samma typ av svullnad och hon hade tydligen börjat använda en sån där kylande ögonmask (som man "kan köpa på Åhlens och lite överalllt" [doktorns ord]) - och doktor Lotta lät meddela att "jag kände inte igen henne när hon var här gången efter!!". Men alltså va?! Går det att få bukt med alltså?! Jag är ju inte den som är den så jag gick genast hem och beställde en ögonmask. Vet inte exakt vad det ska vara för sort, men jag tog denna. Håll tummarna för att den funkar. :) Har alltså inte provat än, men jag ska, alldeles strax. 
 
När jag ändå var inne på Åhlens.se och klickade så passade jag på att beställa en skrubbhandske och ett par strumpbyxor också. 
Nu - ögonmask på! :)
 
Kommentera inlägget här: