schön söndag :)

Kaffe och smoothie i soffan
En sväng iväg till Elgiganten där jag köpte ett par såna där brusreduceringslurar som jag bloggade om i förra inlägget. Har varit sugen på ett par såna rätt länge nu, så det kändes som läge att unna mig. Så jag unnade mig. ;)
Efter Elgiganten var vi på en återvinningsstation och kastade gammalt bös (plast&pappersförpackningar och tidningar - hur kan det bli så mycket på så kort tid?!) och sen var vi en snabbis på IKEA för att handla sån där städskåpsinredning (Utrusta) som var slut förra gången vi var där (för någon månad (?) sedan).
När vi kom hem igen käkade jag en lätt lunch och sen svidade jag om till träningskläder (jojo! idag med - trots hotande regnmoln), rotade fram mina gamla gångstavar i garaget och snörade på mig dojorna. Var eeeevigheter sedan jag gick med stavar senast (gjorde ju det en del efter höftoperationen 2010 när jag kunde släppa kryckorna men fortfarande kände mig lite svajjig) - men det gick rätt bra. Tog en stund att få in snitsen liksom men sen så. Satsade på 3 km och det blev 4 i hyfsat tempo. 
 
Efter dusch och ombyte bestämde jag mig för att promenera till centrum en sväng medan P byggde ihop städskåpsinredningen. Handlade ett par jeans (svarta Molly) och en svart topp med väldigt vida ärmar (Carali) på Gina Tricot och gick sedan in på Coop och köpte spännande grejer som spenat och äppelmos.
 
Tycker ärmen  på den där toppen är lite festlig, men kanske blir den svinjobbig att hantera (tänker mig att man fastnar eller lägger ärmen i sås eller yogurt eller nåt), men i värsta fall kan man nog ta av volangen... (och ja, spegeln är jättesmutsig igen, sorry). 
Promenerade hem igen.
Middag och allmänt stök för mig (ni vet röja av köket, köra diskmaskin & tvättmaskin) och gräsklippning för P.  Ironiskt nog har förresten dammsugaren lagt av (nån krets som har brunnit), precis nu när den precis har fått en ny fin plats i städskåpet. Suck. Kunde alltså inte dammsuga. Eller jo, jag hade kunnat för vi har ju en på övervåningen också, men jag orkade inte baxa ner den... Aja.  Ändå rätt produktiv söndag. 
 
Imorgon ska jag till KS / Hematologen på förmiddagen. Chefen är på semester hela veckan. 
NORRSKEN EMMISH:

ha en bra dag =)

kramizzzz

Kommentera inlägget här: