trist stämning

Jobbade hemifrån idag. Det är så gnälligt och trist stämning på jobbet så jag orkar inte riktigt åka dit. Man blir liksom av med den lilla energi man har. Jag förstår frustrationen - det gör jag absolut - det är 9 månader sedan senaste omorganiserinen och mycket är fortfarande väldigt oklart. Det här med att splitta en inte jättestor grupp till 4 mindre känns ärligt talat (i mitt tycke) inte som någon jättebra idé. 4 olika chefer (plus 3 olika directors) som ger olika - eller ibland samma - direktiv till sina grupper är... rörigt. Det är ju inte kul att inte ha några klara ansvarsområden (varje grej ska liksom diskuteras och bestämmas när den dyker upp) - och att plötsligt upptäcka att något man lagt en dag  eller två på redan gjorts av någon annan är ju värdo - men jag orkar liksom inte höra mer. Det är förövrigt låg stämning på hela kontoret, inte bara i min gamla grupp. Det är lite som en våt filt när man kliver in. Fler och fler slutar och det kommer vääääldigt sällan in "nytt fräscht blod", så det är bara samma gamla vanliga stofiler som harvar på..(jag själv inkluderad). Och det ältas liksom hela tiden. Även under fikat och lunchen. Förut hade vi någon slags informell regel som sa att vi inte skulle prata jobb på rasterna, men den verkar inte riktigt gälla längre...
 
Så. Ibland är det skönt att bara sitta hemma. Även om det kan kännas en aning ensamt så är det ibland bättre. Tror jag ska sitta hemma resten av veckan faktiskt.
 
Kom inte iväg på dagens lunchpromenad förrän vid halvett (galet mycket göra idag med..jobb alltså), men då stack jag ut på en fyrakilometers stavpromenad. Satt lååångt inne  idag. Men jag gjorde det. Kan berätta att jag fortfarande blir helt orimligt glad när min Fitbit Charge 2 på något vis känner av att jag går med stavar (reggas som "Elliptical"). Den känner när man cyklar också.
 
Jallafall. Jag fick något vajsing med synen på högerögat under förmiddagen - såg ingenting ett tag, var som en grå hinna över ögat - så blev stressad och tog ur linserna (det ordnade upp sig sen.. liksom gradivs). Har dock kört med glasögon resten av dagen, även när jag promenerade och naturligtvis regnade det lite lite så att glasögonen blev prickiga innan det sprack upp igen och blev sol. Typiskt vädrets makter att jäklas. Blir inte svinbra när man torkar av glasögonen på träningströjan... särskilt inte när händerna är fastlåsta vid stavarna.
 
När jag kom in igen tog jag en snabb dusch och sen käkade jag detta: 
Löjligt gott ibland. Potatisbullar, rösti, keso, lingonsylt, ruccola och babyspenat (inte så mycket spenat på bilden pga den käkade jag upp medan jag väntade på att bullarna och röstin skulle bli varm i ugnen...)
 
 
 
 
i övrigt kan jag meddela att måndagens vägning visade -3,8 kg (sedan 5 aug) så jag är på rätt väg med mina lite bättre vanor...det är en bit kvar men snart (om ett tag) kan jag förhoppningsvis ha de där byxorna och kavajerna som stretar för mycket idag (behövs dock några kilo... eller snarare centimeter till)
Kommentera inlägget här: