vem är jag?

Vaknar 7:50 på helgerna, är ute och promenerar varje dag och äter (hyfsat) nyttigt. Vem ÄÄÄR jag? ;) Klart, ibland slinker det ju fortfarande ner en bulle, glass eller något/några glas prosecco - för vem orkar vara tok-nyttig HELA tiden (inte jag), men P sa att det var någon tränare på tv (tror det var en svensk kille som tränar kändisar i amerikat) som på tv nämnde att 17 av 20 måltider "ska" (bör) vara bra (enligt plan). Så då är det ju okej att "fuska" ibland (typ tre gånger på fyra dagar om man äter 5 måltider om dagen). Unna sig. Eller bara njuta av något gott som man vill njuta av (eller blir sugen på). Vad man nu vill kalla det. Jag gillar att unna mig. Är micket micket bra på det. :) Igår tex åt jag två ICA Basic glasspinnar. För att jag blev sugen (de är jättegoda faktiskt). ;D Och sen drack jag prosecco. För fira att en låååång och intensiv arbetsvecka var över. Sen somnade jag i soffan med krokiga ben (ajjee).
 
Hur som helst - det här med att vakna "tidigt" på helgerna, är det månne min nya grej? Annars brukar jag ju sova till typ 11-12 och missa hela nyhetsmorgon, men inte numera. Nu är jag uppe i bra tid. Och promenerar på regelbunden basis. Känns bra. Hoppas det håller i sig! Känns som att det brukar dippa när mina värden går ner. Måste komma ihåg att spruta Aranesp idag - det var tre veckor sedan sist. Kanske är detta förresten också ett tecken på att jag börjar bli gammal.. när jag var liten var mina föräldrar uppe vid 6-tiden varje morgon och drack kaffe, oavsett om det var vardag eller helg.. (sen sov de iofs gärna förmiddagslurer också, men dit har jag inte kommit än). 
 
Det vore flott om jag kunde gå ner några kilo (till) också, så att jag kan ha den här kavajen igen. Jag gillar den. Synd att den ska ligga undanstuvad i en låda pga alldeles för trång. Bild från 2012.
 
P letade upp klippet med tränaren (det var i nyhetsmorgon); han heter Magnus Lygdbäck och var den som tränade upp Alicia Vikander i Lara Croft-form tydligen. 
 
Jag inser att åtta inte är svintidigt för andra, men för mig är det ganska tidigt en helg. 
 
Sofia:

Åh hur gick det med ögonmasken, funkade den? Köpte den här kavajen härom dagen, fantastiskt fin! Känns lyxig, svinsnygg till jeans och behöver inte kemtvättas. Samt billig. Glatt!
http://m.hm.com/se/product/71221?article=71221-A

Svar: Satt med den för kort tid för att kunna bedöma tror jag. Initialt ingen jätteskillnad, men det var skönt att ha den på. :) Snygg!! Och bra pris gillar man ju alltid! :) Har redan en blå kavaj, så kan tyvärr inte slå till själv. ;)
Kattis

Kommentera inlägget här: