17-18 mars (Miami Beach del 7)

Vi är framme vid det sista inlägget om Miami Beach, dvs hemresedagen. 
 
Jag vaknade tidigt och duschade / fixade i ordning mig. Packade lite. Vi åt frukost när buffén öppnade och sen packade vi lite till. Gick upp till takterrassen med kameran för att ta några sista foton och få lite mer sol på näsan. 
 
Bestämde mig för att gå till Surf Style-shoppen för att kika om det fanns några roliga souvenirer medan P packade.  Fanns mest krafs, men jag slog till på ett linne till mig och en t-shirt till P.
 
Hängde på rummet en stund innan vi checkade ut vid kvart i tolv eller så. 
 
Promenerade bort till busshållplatsen för att ta bussen som gick 11:59.
 
Den här gången funkade tåget till flygplatsen. Skönt. 
 
Framme på flygplatsen ca13. Incheckningen öppnade ca 13:20. Fick köa ett tag för att komma fram till incheckningsdisken, men securitycheck gick smidigt. Hängde i loungen till strax före 16.
 
Gick till gaten och gick ombord. Vi hade platserna längst fram i mitten.
 
Planet skulle ha gått 1645 men pga tekniskt problem (nåt med någon generator sa de) och en passagerare som mådde dåligt kom vi inte iväg förrän 1809. Piloten, som gjorde sin sista flygning, var lite besviken över att inte kunna leverera en helt felfri sista tur, han hade hemskt gärna velat komma iväg i tid, men själva flygningen gick bra iallafall. Besättningen var visst speciellt utvald för hans sista resa  (kändes som att medelåldern möjligen var lite högre än vanligt) och kabinchefen höll ett fint tal innan vi landade. Vi flög hem via Köpenhamn, men som tur var hade P inte bokat det tidigare anslutningsflyget hem därifrån utan vi hade några timmar att spela på och behövde inte bokas om pga förseningen som många andra som hade tajtare flighter.
 
Vi åt och drack gott även på denna flygning (fast pilgrimsmusslor är nog inte min grej). 
Wifit fungerade inte på hemresan, så lyckades inte publicera några uppdateringar pä vägen. Däremot hann jag se 3 filmer även denna gång; Suburbicon. Home again och All inclusive
 
Lyckades sova kanske max en timme totalt. Redan innan vi lyfte frågade flygvärdinnan om man ville bli väckt till frukost eller inte och jag svarade ja. Behövde dock inte väckas vid 01:47 / 06:47 eftersom jag redan var vaken. Bytte de köttigare grejerna på mitt fat mot P's färskostboll. 
 
Framme i Köpenhamn letade vi oss fram till loungen där vi drack varsinn cola och kollade på folk (inte så mycekt folk bild men det satt den del runt omkring). Här var klockan ungefär kvart i nio, så det blev någon timmes väntetid. Rätt trötta här... Zzzz.
 
Planet mellan Cph - Arlanda var knökfullt och övriga passagerare hade bisarrt mycket handbagage, så det tog återigen en stund innan vi kom iväg. Suck. Sitter man på en vanlig plats (dvs inte längst fram eller vid nödutgång kan man ju ha väskan under sätet framför (om man inte har en sån där JÄTTEväska som vissa har), men nu satt vi längst fram så vi hade lagt upp våra väskor i hyllan ovanför. Vi hade ju båda kameror i och efter att folk hade pressat och knuffat (tvingat!) in sina stora kabinväskor, kassar, stora vinterjackor och fan & hans moster in i och på våra ryggsäckar så kändes det ett tag osäkert om det överhuvudtaget skulle finnas något annat än skrot kvar i väskorna när vi landade, men det gick bra, som tur var.. Flygningen gick smidigt iallafall (när alla väl kommit på plats och planet var tankat), vi delade på en ostklämma och sen var vi framme.
 
Strax efter ett var vi framme på Arlanda. Hämtade ut väskorna och tog en taxi hem.  Det var mer snö än önskat hemma, men det var iallafalll sol..
 
Det var en lång resa hem, så det kändes himla skönt att kliva innanför dörren. 
 
Jag packade upp direkt och sen kröp jag upp i soffhörnet för att läsa de sista sidorna i min semesterpocket. 
 
och ja, det var slutet på den resan det. jag var ganska trött dagen efter och orkade inte åka in till kontoret...
 
Kategori: Semester Taggar: miamibeach2018, semester;
innovativa intentioner:

Långflyg är inte en höjdare, men det verkar ha gått rätt bra ändå. Bort bra, men hemma bäst!

Svar: Långflyg i businessklass är guld! Men då flyger jag gärna direkt. :)
Kattis

Kommentera inlägget här: