hobo + barrunda

I torsdags vid 14 tog vi varsinn övernattningsväska och hoppade på bussen mot Akalla för byte till tunnelbana mot huvudstaden. Promenerade från centralen med siktet inställt på Brunkebergstorg. Vi skulle nämligen övernatta här: 
 
- på Hobo Hotel. Det var jag som hade bokat och jag surfade runt på diverse sidor och hotell innan jag till slut bestämde mig för detta. Hade aldrig varit där förut eller hört något om det, men beskrivningen och bilderna tilltalade mig, så jag slog till på deras Summer + Breakfast-erbjudande (en natt i standardrum, kingsize-säng & frukost för en tusenlapp). För att överraska P bokade jag dessutom ett par tillval i form av 1) en ölhink och 2) sen utcheckning (klockan 14). 15:01 var vi på plats. Vi checkade in och blev tilldelade rum 701, fick vår ölhink med fyra öl (de hade inte velat ställa in den på rummet eftersom det var så varmt och de inte visste exakt när vi skulle komma) och åkte upp. Inspekterade rummet som kändes rent och fräscht och lite annorlunda (jämfört med de andra vi bott på i år). Hörnfönster ut mot torget. 
 
Vattenpicka så klart, vad annars :)
 
Vi knäppte varsinn öl och P kopplade in mobilen till spelaren som fanns i rummet så att vi kunde lyssna på musik och bara softa en stund. 
Sen var det dags att börja funtsa på vad vi skulle äta till middag. Övervägde hotellrestaurangen, men bestämde oss sedan för att lyxa till det lite med Griffins när vi nu ändå var inne i stan och befann oss på promenadavständ och allt. Jag bokade bord online och sen travade vi dit. Var ju där ganska tidigt, så det var lugnt och skönt, inte särskilt mycket folk ännu. Beställde in varsitt glas Prosecco och fick lite chips med parmesan till. Mm..
 
Skippade förrätten och gick direkt på varmrätt; Hummerburgare + Riesling för mig och oxfilé och öl för P (meny här för den som vill kika, nästa gång skulle jag vilja prova den vegetariska cheeseburgaren, velade lite mellan den och den jag valde först.. men alltså hummer och avokado... mums!). 
 
Var vansinnigt gott och jag blev sjukt mätt fast det inte ser så mycket ut.. (hade ju dock öl och chips i magen också, så det var nog därför). Var hursomhelst inte tal om att vi skulle orka efterrätt..
 
Efter maten gjorde vi ett kort stopp på rummet innan vi åkte ner och gick in i ingången bredvid för att åka upp till takbarerna. Började på SUS (Sthlm Under Stjärnorna). 
 
Himla trevligt. <3
 
Efter ett par drinkar / öl travade vi tillbaks över till Tak-sidan och tog en drink där också. :)
 
Från Tak gick "hem" till hotellet igen. Stannade till i lobbybaren, beställde varsinn caipirinha och satte oss ute och njöt av den ljumma kvällen. 
 
Vid ett kände vi att det var nog, åkte upp till rummet och somnade gott efter en himla härlig & god eftermiddag/kväll. ♥
 
hej från dalmatinerhissen och tummen upp för hobo! 
 
Kategori: Semester Taggar: hotell, semester;
Åsa:

Vilken trevlig kväll! Jag vill oxå gå på takbar med er :)

Svar: Kom hit så gör vi det! 🙂🍹
Kattis

Kommentera inlägget här: