klädlistan

Vilken är din ”jag vet inte vad jag ska ha på mig”-outfit?
Byxor (oftast jeans) och topp/blus/tröja. 

 

Vad sover du i?
T-shirt eller linne och trosor

Var köper du dina kläder?
Det mesta i garderoben är från H&M och Lindex. En del från Gina Tricot och KappAhl. Sen finns det ett och annat plagg av andra märken också, men de är inte så många. 

Vad har du helst på dig när du ska ut och dansa?
Är aldrig ute och dansar längre men brukade ha jeans och topp av något slag. Kanske blus. Och lite mer smycken än vanligt. Plus läppstift. 

Hur ofta köper du kläder?
Så fort andan faller på, dvs lite för ofta. Försöker konstant bättra mig och bara köpa sådant jag verkligen behöver. 

Vad är det störigaste i din garderob?
Störigaste? Hmm.. vet inte om jag har något störigt direkt?  Skulle vara att det är så mycket som inte passar just nu pga årets slarv med kosten då..Eller att det är lite för mycket grejer (som jag inte använder) där inne.

Hur förvarar du dina kläder?
I klädkammaren, på stång, klädhäst + trådbackar. Plus lite på bänken i sovrummet... och en del oorganiserat i tvättstugen... Ytterkläder i garderoben i hallen + i skåpet ute i garaget. 

Vad gör du med kläder du inte använder?
Lämnar in i klädåtervinnningskontainern på återfinningsstationen

Vilka plagg har du svårt att hitta?
Klänningar & kjolar som sitter BRA.

Vad känner du dig fin i?
Just nu är jag lite obekväm i min kropp, ingenting sitter riktigt bra vilket gör det svårt att knna sig fin. Men annars kanske snygga jeans, välsittande kavaj och lite klack. 

Vad undviker du i klädväg?
Höghalsade tröjor, kläder som sitter för tight i midjan, byxor som är för vida över låren. Minikjolar.

Vad har du på dig när du degar runt hemma?
Tröja och "slappebyxor" (träningsbralla, pyjamasbralla, någon form av "lös" byxa). Byter ALLTID om så fort jag kommer hem. Det första som ryker är BH:n och sen måste man ju ha bekväm bralla. Så klart. :)

 

Vilka plagg är underskattade?
Jumpsuits. Såå snyggt. Och flare-brallor. Flare jumpsuits!

Vilka är de snyggaste plaggen du vet på killar?
Mörkblå jeans och vit t-shirt (eller svarta jeans och svart t-shirt)

Vad har du burit som folk har rynkat på näsan åt?
Vet inte.. ingen som vågat rynka på näsan öppet vad jag kan komma ihåg..

Vilka är dina bästa life hacks när det kommer till kläder?
Även den tråkigaste outfit kan piffas till med en scarf? 

Vilket är ditt absoluta favoritplagg?
Min svarta blus från Lindex som jag alltid har när jag inte vet vad jag ska ha på mig om jag ska piffa till mig.

Vad saknar du i din garderob?
Saknar är väl kanske att ta i, det finns mycket i min garderob, men till vintern skulle jag hemskt gärna ha en täck-kappa modell lååång. Med luva. Så att man kan "kokonga" ordentligt, haha. 

 

Kommentera inlägget här: