lucia

I torsdags var det Lucia och jag jobbade hemifrån. Började morgonen med att se Luciamorgon på SVT. Fint. Hade egentligen velat åka in till jobbet och se luciatåget som fastighetsägaren Areim bjudit in att lussa för alla företag i huset, men eftersom jag var inne och jobbade i på onsdagen så orkade jag bara inte. Är verkligen inte i form just nu. Så v a n s i n n i g t  trött. Är ju alltid trött, men det är extremt just nu.. (eller säger jag det varje år?): 
 
På lunchen var jag ute på en promenad i området. Det hade kommit lite-lite snö under kvällen/natten, så det var lite krispigare än dagen innan. Gick förbi Folkhögskolan. Upp för backen...
 
...och ner för denna.
 
När jag kom hem igen efter en knapp halvtimme åt jag lunch med drottningen. :) Tomtegröt, julmust och pepparkakor. För det får man äta när det är lucia. Hade tyvärr inga lussekatter, men det gick bra ändå.
 
Sen fortsatte jag att jobba med Musikhjälpen på i bakgrunden. I jobbahemmaoutfit...
 
Kommentera inlägget här: