tröttma och tomtelatte

Hej hej hallå.
 
 
Lite dåligt bloggat här igen - mest pga stoor tröttma. Inget nytt alltså. Är (fortfarande) trött, tung och grå (dessutom megamätt, pga tryckte just i mig en stor matlåda med spaghetti & belugabolognese). Men jag börjar se ljust i tunneln. Faktiskt är det ju bara 8 arbetsdagar kvar (eller arbetskvar som jag råkade skriva först) innan jag får vara ledig i 14 dagar. Det ser jag m y c k e t  fram emot. Har jobbat sent flera dagar denna vecka och är lite trött på folk som antingen svarar för sent, inte svarar alls eller också när de väl svarar, svarar så otydligt att man ändå inte fått svar på det man undrar. Urk. Tror tyvärr att de 8 arbetsdagarna kan bli rätt hektiska, men det är som det är. 
 
Min äldsta syster M ringde häromdagen (kanske var det i helgen?) och frågade om vi vill komma hem till dem på julafton. Hon ringde för att mellansyrran T (den enda av oss som det är lite ordning på) hade tjatat på henne för att hon (T) vill börja med julklappslistan, haha. P var inte hemma just då så kunde inte pejla med honom om han ville fira med sin familj i går, så jag gjorde det enda rätta och tackade ja. ;). Har inte hört något från T ännu, så jag vet inte än vem jag ska handla klapp till i år. Med min tur blir det bergis systerdotter C's amerikanska husband (som jag aldrig har träffat).  
 
Annars har vi druckit årets första glögg, köpt gran (tog en från blomsterpalatset, den barrar redan), ätit årets första lussekatt(er), lyssnat på jullåtar och sovit framför tv:n. Ja, och så träffade jag faktiskt M för en lunch i förrgår. Hade jobbat sent i tisdags, så tyckte jag var värd en lite längre lunch på onsdagen. 
 
passade på att lyxa till det med en tomtelatte också... M tog sin utan grädde med laktosfrimjölk.. jag gick all-in...
 
Kommentera inlägget här: