tryck, tomtelatte & tidning

Igår fredag var jag helledig men kunde ändå inte ta låååång sovmorgon eftersom jag hade läkartid för att kolla / prata blodtryck klockan 10. Alltså, jag vet inte om den här husläkarmottagningen är helt seriös? Får inget direkt jätteförtroende för dem, men aja... Doktorn mätte liggande blodtryck 3 eller 4 gånger (en eller ett par gånger i varje arm) och det blev lägre för varje gång, så det är väl bra. Kan ha varit lite stressad när jag kom dit ja...(halkade i backen hemma när jag skulle iväg  och sen är det ju alltid lite stressande med läkarbesök). Trycket var fortfarande lite högt sista mätningen men inte alarmerande (eller ja, typ ungefär som det var när jag var hos företagshälsan och de sa att jag ABSOLUT måste kolla igen...). Inte så att man behöver sätta in medicin iaf. Doktorn föreslog att jag skulle köpa en egen mätare så att jag kan mäta lite hemma (?) och sen pratade vi lite om huruvida jag skulle göra en sån där 24-timmarsmätning  där man har mätare på sig en längre period så man kan se hur det ser ut över ett dygn, men när värdet gick ner nöjde vi oss med att jag ska gå tillbaks till distriktssköterskan om en månad och testa igen för att se hur det ser ut. Blev inte så mycket klokare av detta alltså, men tänker att det hela kanske är lite stressrelaterat och kommer att gå ner under julledigheten.. 
 
Efter läkarbesöket unnade jag mig en tomtelatte på Espresso House. Köpte en tidining först så att jag kunde sitta och mysa ordentligt en stund. :)
 
jädrans vad det är skönt att vara ledig alltså!
Kommentera inlägget här: